رضا سوخته زاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سطح زیر کشت گردو در شهرستان سلسله یکهزار و 500 هکتار است که یکهزار و 200 هکتار از این مجموع بارور و 300 هکتار نیز غیربارور است.
وی با اشاره به آب و هوا و خاک مناسب شهرستان سلسله در کاشت درخت گردو، افزود: عمر برخی از درختان گردوی شهرستان در منطقه نمونه گردشگری کهمان به بیش از 100سال می رسد که نشان از سابقه دیرینه کاشت گردو در این شهرستان دارد.
سوخته زاری با بیان اینکه گردوی تولیدی شهرستان از لحاظ طعم و کیفیت بی نظیر است، عنوان کرد: نبودن ارقام درخت های پیوندی و کشت بافتی از مهمترین مشکلات توسعه کاشت گردو در این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه گردوی تولیدی شهرستان فاقد برندی با نام سلسله است، خاطرنشان کرد: این امر باعث شده که گردوی باکیفیت و خوش طعم شهرستان سلسله با برند استان های دیگر به فروش برسد.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به برداشت مکانیزه گردو برای اولین بار در سطح شهرستان، افزود: در سالهای قبل گردوی تولیدی شهرستان به روش سنتی برداشت می شد که برای باغداران سختی ها و مشکلات فراوانی به همراه داشت.
وی با اشاره به ضرورت احداث صنایع تبدیلی و بسته بندی و نگهداری در شهرستان، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند شهرستان سلسله در این بخش می تواند به قطب گردوی لرستان و حتی کشور تبدیل شود.
بیش چهار هزار هکتار باغ در شهرستان سلسله وجود دارد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.