به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری خرم آباد، شاهین احمدی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پنجم مهرماه به دبیرخانه شهرداری مرکزی خرم‌آباد واقع در خیابان 17 شهریور تحویل دهند.
وی اظهار داشت: پس‌از داوری مسابقه توسط اساتید حوزه عکاسی، اسامی برندگان مسابقه اعلام و هدایای نفیسی به نفرات برتر اعطا می‌شود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، معرفی آیین باستانی و اساطیری مردم خرم‌آباد در سالگرد شهادت سید الشهدا(ع) و یاران باوفایش است که هرساله تصاویر زیادی از این آیین گرفته شده اما مجموعه مدونی از آن در دسترس نیست.
احمدی گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ثبت و به عنوان یک گنجینه معنوی نگهداری خواهد شد.
گل مالی مردم لرستان که به شماره 53 ثبت ملی شده، هر ساله در ایام محرم و صفر برای سوگواری سرور و سالار شهیدان انجام می شود.
از دیرباز در برخی شهرهای لرستان رسم بر این بوده که در اوج غم اندوه از دست دادن عزیزانشان، گل ماتم به سرو سینه می زده اند و با همین گل در مراسم عزاداری حضور می یافتند.
مالیدن گل به شانه ها در مراسم عزای لرستانی ها رسم بوده و هرچه قدر وسعت اندوه از دست رفتن عزیر بیشتر می شد، صاحبان عزا خود را بیشتر به گل آغشته می کردند و البته این رسم امروز نیز بیشتر در روستاها همچنان پابرجا است و در شهرها نیز اجرا می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.