به گزارش ایرنا علی هادی چگنی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی مشارکت عمومی خصوصی با تأکید بر تبصره 19 قانون بودجه سال 1397، اظهار داشت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی بحث تکمیل طرح ‌های نیمه‌تمام از طریق مشارکت عمومی- خصوصی است چرا که تکمیل آن‌ها به شیوه تدارک سنتی دولت به اعتبار و بودجه نسبتا زیادی نیازمند است.
وی بیان کرد: در این راستا نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان موظف به آشنا شدن به نحوه اجرایی نمودن، سازوکار و شیوه‌های لازم برای واگذاری طرح ها ، هستند.
چگنی تاکید کرد: برنامه واگذاری استان در این حوزه در سال آینده رقمی معادل760 میلیارد ریال است و هر دستگاه اجرایی باید 30 درصد اعتبارات خود را به شیوه مشارکتی جذب نماید.
وی ادامه داد: یکی از ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان، عملکرد آن‌ها در بحث واگذاری طرح ‌های نیمه‌تمام استان خواهد بود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور 6 هزار طرح ملی و 70 هزار طرح استانی وجود دارد که در بهترین حالت طی 13 الی 14 سال به بهره‌برداری می‌رسند که چاره‌ای جز واگذاری به بخش خصوصی را نداریم.
چگنی در ادامه به تبصره 19 قانون بودجه اشاره نمود و اظهار داشت: قبلا برای واگذاری طرح هانیاز به مصوبات هیات دولت بود ولی در قانون جدید نیازمند مصوبه هیات دولت نیست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان بیان کرد: طبق مصوبه سران سه قوه، تصمیمات کارگروه استان برای واگذاری طرح ها ‌ها مانند قانون لازم و الاجرا است و مدیران دستگاه‌های اجرایی که تصمیمات کارگروه را اجرا کنند قابل پیگرد قضایی نیستند.
وی تصریح کرد: در موارد خاص این کارگروه می‌تواند خارج از تشریفات اداری و مناقصه طرح ها را واگذار نماید.
چگنی بیان کرد: با توجه به رکود اقتصادی حاکم و جود نقدینگی فراوان در جامعه با واگذاری این پروژه‌های نیمه‌تمام، نقدینگی بخش خصوصی را می‌توان در این حوزه جذب کرد و به رشد و توسعه اقتصادی استان کمک کرد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.