رضا زینی وند مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:بر اساس چشم انداز سند بیست ساله کشور و برنامه پنج ساله ششم آموزش و پرورش بایستی تا سال 1400 به طرف مهارت‌آموزی حرکت کند.
وی اظهار داشت: تلاش می شود که برای 18 هزار دانش آموز فنی و حرفه ای بر اساس سند تحول بنیادین در این راستا برنامه ریزی شود.
زینی وند مقدم با اشاره به اینکه این طرح زمینه ساز بستر مناسب برای گرایش دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه ای است گفت: امسال این طرح از پایه هفتم آغاز می‌شود که طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه ای انجام شده است کلیه مدارس هیئت امنایی ،مدارس غیرانتفاعی و مدارس شبانه روزی و 10 درصد از مدارس دولتی تحت آموزش رایگان به میزان 60 ساعت قرار خواهند گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تجزیه و تحلیل آمار دانش آموزان شرکت کننده کنکور 1397در رشته های تحصیلی گفت: لازم است طبق سند تحول بنیادین زمینه گرایش دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه ای را در متوسطه اول فراهم کنیم.
وی بیان کرد : بر اساس آمار موجود میانگین شرکت کنندگان رشته تجربی در استان لرستان از میانگین کشور بیشتر بوده و از رشته‌های ریاضی و علوم انسانی کمتر استقبال شده است.
زینی وند مقدم گفت: در رشته هنر به دلیل ظرفیت های خاص استان سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت:35 درصد دانش آموزان لرستانی در سال تحصیلی جدید در آموزشگاه های فنی و حرفه ای جذب می شوند.
/6060/7274
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.