مسعود رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه برنامه ریزی و اطلاعات از مؤلفه های توسعه هر منطقه محسوب می شود، این طرح نیز باهدف بررسی وضعیت مسکن روستایی و برنامه ریزی به منظور توسعه اصولی روستاها اجرا خواهد شد.
وی تجزیه و تحلیل ساخت و سازهای صورت گرفته در روستا را از اهداف این طرح برشمرد و اظهار داشت: اولویت بندی ساخت مسکن در مناطق روستایی، طراحی و ساخت و تدوین برنامه های آینده برای گسترش روستاها از دیگر برنامه های طرح سرشماری مسکن روستایی است.
وی تصریح کرد: اطلاعات استخراج‌شده محرمانه بوده و استفاده‌ای غیر از سرشماری ندارد بنابراین از روستائیان درخواست می‌شود که همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند و با دقت به سؤالات آن‌ها پاسخ دهند.
سومین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی لرستان سال 92 در سطح پنج هزار و 417 واحد مسکن روستایی استان اجرایی شد.
در این طرح روستاهای نمونه به صورت تصادفی و بر اساس استاندارهای لازم انتخاب شدند و مشخصات تخصصی، نوع سازه، امکانات بهداشتی و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی واحدهای مسکن روستایی بررسی و ثبت شد.
طرح سرشماری مسکن روستایی هر پنج سال یکبار اجرا می شود، نتایج آن به صورت منظم تدوین و برای اجرای طرح های مقاوم سازی بکار گرفته خواهد شد.
163 هزار مسکن روستایی در 2 هزار و 864 روستای لرستان احداث و طرح آمار گیری روستایی پیش از در سال های 82، 87 و 92 در استان اجرا شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.