به گزارش خبرنگار ایرنا،احمد اسدی روز شنبه در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری ، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 619 مورد ولادت به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته که 639 مورد به ثبت رسیده بود شاهد کاهش سه و دو دهم درصدی بوده ایم.
وی افزود: همچنین در همین بازه زمانی 109 مورد وفات به ثبت رسیده که در مقایسه با آمار 114 موردی سال گذشته کاهش چهار و چهار دهم درصدی وفات در شهرستان را داشته ایم.
اسدی با اشاره به آمار طلاق، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 50 مورد طلاق نیز در شهرستان ثبت شده است.
فرماندار سلسله نیز در این نشست، با بیان اینکه هدف شورای ثبت وقایع حیاتی چیزی بیشتر از ارائه آمار است، اظهار داشت: ضروری است که اعضای شورا در خصوص وقایع چهارگانه حیاتی با پیشنهادات و ارائه راهکار در جلسه حضور داشته باشند.
شریف خسروی افزود: این شورا مرکزی برای جمع آوری، تحلیل و برنامه ریزی اطلاعات مربوط به وقایع حیاتی است که از این طریق می توان جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی و همچنین کاهش مرگ و میرها را گرفت.
وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان موظف است اطلاعات جامعی درخصوص علل فوت افراد جامعه به همراه ارائه راهکار مناسب را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جهت طرح در جلسه آینده شورا آماده نماید.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.