به گزارش ایرنا سید محمد بطحایی شامگاه پنجشنبه در همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی دکتر محمدرضا حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور که در دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد برگزار شد افزود: در سال تحصیلی جدید در کل کشور 105 هزار مدرسه آماده بازگشایی هستند و هشت هزار کلاس جدید به کلاس های مدارس در سال تحصیلی جدید اضافه شده است.
وی اضافه کرد: تا پایان سال تحصیلی 97 تعداد 10 هزار کلاس جدید به کلاسهای درس کشور اضافه خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سهم خیرین مدرسه ساز در کشور در راستای مدرسه سازی به اندازه سهم دولت است فقط خیرین در گمنامی اقدام به مدرسه سازی می کنند.
بطحایی افزود: متاسفانه در دولتهای قبلی با توجه به کمبود اعتبارات مدرسه سازی به امر مدرسه سازی توجه خاصی و ویزه ای نشده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضاهای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز پنج مترمربع است و این درحالی است که استاندار آن هشت مترمربع می باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه در برخی از استانهای کشور سرانه فضای آموزشی کمتر از سه متر مربع است و این موضوع نیاز به کمک خیرین برای رسیدن به استاندار فضای آموزشی در کشور را داریم.
وی اضافه کرد: امروز تکریم و تجلیل از خدمات دکتر محمد رضا حافظی، تکریم از جریانی است که می تواند با کمک های خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی را نجات دهد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شهرستان بروجرد میانگین فضای ورزشی دانش آموزی از میانگین استان نیز کمتر است گفت: با توجه به اینکه ورزش می تواند علاوه بر جسم روح دانش آموزان را تقویت کند از خیرین می خواهیم در امر ایجاد فضاهای آموزشی برای مدارس و دانش آموزان یاریگر ما باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم و ارزنده معلمان نیز گفت: نیروی انسانی فعال و پویا می تواند جامعه ای با نشاط را در آینده بسازد که این موضوع به ایثار و فداکاری معلمان بستگی دارد.
بطحایی افزود: بیشتر کاستی های آموزش و پرورش مربوط به کمبود فضای اموزشی است که خیرین می توانند کمک های بزرگی برای رفع این کاستی ها انجام دهند.
7190/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.