به گزارش ایرنا، علی جهانی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در محل اتاق بازرگانی لرستان افزود: برخی بحران های واحد تولیدی به دلیل سومدیریت مالی رخ می دهد که موجب بدهی میلیاردی به دستگاههای خدمات رسان می شود و بستر تعطیلی واحد را فراهم می کند.
وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان واقعی و رفع مشکلات مالی آنها، اظهار داشت: از طرفی در برخی موارد مطالبات و اعتراض های بی رویه و غیرقانونی شکل می گیرد که نباید اجازه داد این تجمعات و انتظارات غیرقانونی نهادینه شود.
وی تصریح کرد: برخی شورا ها، سمن ها و حتی کانون های کارگری و کارفرمایی به جای قانونمند کردن روند، موجب بحران و بروز تجمعات می شوند که بسیاری از این اعتراض ها در خصوص بازنشستگی است اما باید توجه داشت این مهم قانون شفاف دارد و نمی شود هر خواسته ای را با تجمع برآورده کرد.
وی اظهار داشت: طی سال های اخیر تسهیلات به واحدهایی که ادامه حیات و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان مقدور نبوده پرداخت شده که باید در این موضوع مهم نیز بازنگری شود.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: در حالیکه درآمد این اداره کل در ماه 700 میلیارد ریال است اما یکهزار و 300 میلیارد ریال ماهانه برای هزینه های افراد تحت پوشش و مستمری در استان پرداخت می شود.
جهانی تصریح کرد: از سال 90 تاکنون بدهی بیمه ای کارگاههای استان از 400 میلیارد ریال به هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته در صورتی که بسیاری از این واحدها می توانستند با مصوبه بخشودگی جرایم برخی از مشکلات خود و تامین اجتماعی را برطرف کنند.
وی تصریح کرد: نمونه این امر شرکت پارسیلون است که 200 میلیارد ریال از مجموع 400 میلیارد ریال بدهی آن مشمول بخشودگی می شد اما از این فرصت استقبال نکرد.
وی گفت: هم اکنون 60 هزار نفر مستمری بگیر بازنشسته و 750 هزار نفر معادل بیش از 40 درصد جمعیت لرستان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.