به گزارش ایرنا وحید مرندی مقدم عصر سه‌شنبه در شورای استاندارد استان لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: تایید گواهینامه آسانسورها یکساله بوده و پس از آن باید توسط شرکت‌های بازرسی مورد نظارت ادواری قرار گیرند.
وی گفت: برخی مشکلات آسانسورها در ساختمان های قدیمی به کار رفته و در ساختمان های جدید آسانسورها مشکلات کمتری دارند اما باز هم باید نظارت صورت گیرد.
وی با بیان اینکه شهرداری ها باید در خصوص تاییدیه ساختمان استاندارد آسانسور ها را لحاظ کنند ادامه داد: تمام ظرفیت‌های کشور باید در خدمت توسعه نظام استاندارد سازی بوده و مشارکت در نظام توسعه را باید افزایش دهیم.
مرندی مقدم افزود: در سال 95 تعداد٢هزارو ٧٣٠ آسانسور در دستگاه‌های اجرایی متعدد مورد ارزیابی واقع شد که 97.3 دهم درصد آسانسورها غیر استاندارد بود.
وی بیان کرد: استفاده از آسانسورها با جان مردم رابطه مستقیم دارد و برای حفظ سلامت افراد جامعه باید در استانداردسازی آنها تلاش کنیم.
معاون نظارت سازمان ملی استاندارد گفت: وزیر وقت در دولت هشتم نامه ای را ابلاغ کرد که برای کاهش هزینه های مسکن مهر ملزم به تاییدیه آسانسور نبوده و معاف می‌شوند اما اکنون تاییدیه آسانسور های مسکن مهر لحاظ شده و در دستور کار قرار دارد.
٣٢١٠/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.