به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و گرامیداشت هفته دولت، گزارشی از روند مهارت آموزی طرح های توسعه اشتغال روستایی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و روستای بدون بیکار را ارائه داد.

350 آموزشگاه غیردولتی آموزشهای لازم را ارائه می دهند

رحمن قلاوند اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دارای ۱۷ مرکز آموزشی ثابت دولتی در شهرستانهای استان می باشد و حدود ۳۵۰ آموزشگاه غیر دولتی نیز در بخش خصوصی آموزشهای فنی و حرفه ای را به متقاضیان ارائه می دهند که حدود ۵۰ درصد از آموزشهای مهارتی استان در بخش خصوصی انجام می شود.

وی افزود: آموزشهای مهارتی آموزشهایی هزینه بر بوده و ارائه برخی از این آموزشها به زیرساختهای سنگینی نیاز دارد که این امکان برای بخش خصوصی میسر نبوده و این آموزشها اغلب در بخش دولتی ارائه می شوند.

جلسه مدیران فنی

رحمن قلاوند بیان کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که در اواسط خردادماه سال گذشته ابلاغ شده است، در سال ۹۶ حدود ۵۶۰ نفر و در سال ۹۷ تا به امروز حدود ۶۵۰ نفر غیردانشجو آموزش داده شده است.

وی با اشاره به لزوم بسط و توسعه عدالت اجتماعی در همه ابعاد از تغییر نسبت دوره های آموزشی مهارتی روستاییان متناسب با نسبت جمعیت آنان از کل جمعیت استان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته بر این اساس نسبت آموزشهای مهارتی ویژه روستاییان و عشایر را از ۱۳% در سال ۹۶، به ۲۷% در سال ۹۷ ارتقاء یافته است.

بیکاری 2600 نفر روستایی طبق سرشماری ها

رحمن قلاوند اضافه کرد: در این راستا ۱۳ روستای پایلوت استان را با همکاری فرمانداران و بخشدارن انتخاب نموده ایم و با سرشماریهای صورت گرفته از اهالی این روستاها ۲۶۰۰ نفر بیکار شناسایی شده اند که متقاضی شرکت در این طرح بودند.

قلاوند توضیح داد: تعدادی از این افراد شرایط لازم را نداشته و یا از اهالی این روستاها نبوده اند و با غربالگری این افراد به ۲۲۰۰ نفر از آنان آموزشهای مهارتی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: سپس برای آنان مشاغل بومی که امکان ایجاد فرصت شغلی در روستاها را دارند تعریف کرده و گروههای شغلی را تشکیل داده ایم و هم اکنون در حال ایجاد تعاونیهای روستایی برای تکمیل زنجیره شغلی می باشیم تا این افراد بتوانند معیشت خود را در محل زندگیشان تأمین کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خاتمه درخواست نمود: برای روستائیانی که آموزشهای مهارتی لازم را در حرفه های زیرمجموعه کشاورزی فراگرفته اند تسهیلات اشتغالزایی کم بهره درنظر گرفته شود.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1004360
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.