به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تعدادی طرح توسعه منابع آب در سطح استان آغازشده که به علت کمبود اعتبار هنوز تکمیل‌نشده و بهره‌برداری از آن‌ها به تعویق افتاده است.
وی گفت: این طرح ها در صورت تکمیل، علاوه بر اینکه می‌توانند به‌صورت مستقیم نقش بسیار مؤثری در تولید، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی استان داشته باشند می‌توانند زمینه را برای اجرای سایر طرح‌های اشتغالزایی صنعتی و خدماتی فراهم کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه آب، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان است و امیدواریم طی 2 سال آینده با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، زمینه برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در بخش صنعت و خدمات فراهم می‌شود.
میرزایی بیان کرد: اعتبارات دولتی محدود است و ما باید به دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب و پیشنهادهای جذاب با رعایت ضوابط، زمینه لازم را برای ورود بخش خصوصی و تأمین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 2طرح ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد ازنا و تکمیل ساختمان موزه آب را با سازوکار ماده 27 قانون الحاق 2 را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم ، گفت: تا پایان امسال تعدادی از سدها را با اخذ مجوز ماده 56 و عملیات تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین رویکرد وزارت نیرو در سال 97 در حوزه آب، طرح ملی سازگاری باکم‌آبی است و شرکت آب منطقه‌ای لرستان در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو، به‌طور جدی عملیاتی کردن طرح سازگاری باکم‌آبی را در دستور کار قرار داده است چراکه می‌ تواند کشور را از بحران کم‌آبی نجات دهد.
میرزایی اضافه کرد: برخی سدهای لرستان که در سال‌های گذشته ساختمان آن‌ها تکمیل‌شده ولی فاقد مجوز تخصیص آب هستند و همچنین با در نظر گرفتن نقش محوری و زیرساختی آب برای سایر پروژه‌های اشتغال‌زا، پیگیری اخذ تخصیص‌های کلان و خرد از دیگر اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان در سال‌های 97 و 98 است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.