مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: مهم ترین استراتژی شرکت آب منطقه ای لرستان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم آبی، ادامه طرح احیاء و تعادل بخشی دشت‌ها، پیگیری تخصیص آب با اولویت تامین آب شرب است.

به گزارش‌خبرگزاری ایلنا از لرستان، رضا میرزایی در خصوص طرح‌های نیمه تمام حوزه آب لرستان گفت: در سالهای گذشته تعدادی طرح توسعه منابع آب در سطح استان آغاز شده که به علت کمبود اعتبار هنوز تکمیل نشده و بهره‌برداری از آنها به درازا کشیده شده است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها در صورت تکمیل، علاوه بر این که می‌توانند به صورت مستقیم نقش بسیار موثری در تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان داشته باشند، بلکه می‌توانند زمینه را برای اجرای سایر طرح‌های اشتغالزای صنعتی و خدماتی فراهم کند.

میرزایی افزود: تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه آب، یکی از مهمترین اولویت های شرکت آب منطقه‌ای لرستان است که انشاالله در طی ۲ سال آینده با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، زمینه برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه در بخش صنعت و خدمات فراهم می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان در خصوص نحوه تامین اعتبار و حل مشکل مالی پروژه ها اظهار داشت: اعتبارات دولتی محدود است و ما بایستی به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب و پیشنهادهای جذاب با رعایت ضوابط، زمینه لازم را برای ورود بخش خصوصی و تامین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام فراهم سازیم.

میرزایی تصریح کرد: تاکنون نتایج خوبی در این خصوص داشته ایم و تکمیل ۲ پروژه ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد ازنا و تکمیل ساختمان موزه آب را با ساز و کار ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.

ایشان بیان داشت: قصد داریم تا پایان سال جاری تعدادی از سدها را با اخذ مجوز ماده ۵۶ و عملیات تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ را از طریق ساز و کار ماده ۲۷ الحاق ۲ به بخش خصوصی واگذار کنیم.

میرزایی در خصوص سایر اولویت های شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه مهم ترین رویکرد وزارت نیرو در سال ۹۷ در حوزه آب، طرح ملی سازگاری با کم آبی است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو، به طور جدی عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم‌آبی را در دستورکار قرار داده است، چون بر این باوریم که اگر این طرح به درستی پیگیری و اجرا شود می‌تواند کشور را از بحران کم آبی نجات دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: نظر به اینکه بیشتر سدهای استان لرستان که در سالهای گذشته، ساختمان آنها تکمیل شده ولی فاقد مجوز تخصیص آب می باشند و همچنین با در نظر گرفتن نقش محوری و زیرساختی آب برای سایر پروژه‌های اشتغال‌زا، پیگیری اخذ تخصیص‌های کلان و خرد از دیگر اولویت‌های شرکت آب منطقه ای لرستان در سالهای ۹۷ و ۹۸ است.

میرزایی در پایان از تلاش‌های صادقانه دکتر خادمی، استاندار و مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی که همواره در تامین اعتبار پروژه های حوزه آب و اخذ تخصیص آب در خدمت گذاری به مردم، شرکت آب منطقه ای لرستان را یاری کرده اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.