مصطفی مصطفی وند روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی این پاسگاه محیط بانی اظهارداشت: زمین این مکان توسط خانواده شهید مصطفی وند به محیط زیست اهدا شده و در شورای برنامه ریزی استان نیز 31 میلیارد ریال برای احداث آن اختصاص یافته است.
وی افزود: نقشه تیپ پاسگاه محیط بانی بیشه دالان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان مشخص شد.
رئیس محیط زیست بروجرد بیان کرد: این پاسگاه نخستین پاسگاه محیط بانی در دشت سیلاخور و منطقه صید ممنوع بروجرد واقع شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.
مصطفی وند اضافه کرد: با راه اندازی این پاسگاه محیط بانی سه نیروی محیط بان در این مرکز به فعالیت مشغول می شوند و حفاظت از عرصه تالاب ارتقا می یابد.
وی ادامه داد: ایجاد پاسگاه محیط بانی موجب جلوگیری از تخلفات شامل تغییر کاربری اراضی، قطع اشجار، از بین رفتن گیاهان، شکار، حفر کانال و زه کشی می شود.
به گزارش ایرنا تالاب بیشه دالان با مساحت عمومی حدود ۹۱۳ هکتار در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بروجرد و در دشت سیلاخور واقع شده است.
بیشه دالان از گذشته زیستگاه پرندگان مهاجری بود که برخی ماه های سال را در این منطقه می‌گذرانند، علاوه بر آن جانوران بومی دیگری از گروه پرندگان، دوزیستان، خزندگان و پستانداران در این منطقه زیست می‌کنند.
مار، مرغابی، خرگوش، لاک‌پشت، حواصیل، گرگ، شغال و سگ آبی از حیواناتی هستند که در این ناحیه یافت می‌شوند.
به دلیل استفاده بی رویه از زمین‌ها و منابع آبی اطراف این آبگیر و نیز واریز فاضلاب روستاهای مجاور به درون آن، تالاب بیشه دالان در سالهای اخیر مورد تهدید جدی قرار گرفته و مساحت آن به ۴۵۰ هکتار کاهش یافته‌ است.
به گزارش ایرنا در این آیین معاون استاندار لرستان وفرماندار بروجرد، مدیرکل محیط زیست لرستان و جمعی از مدیران استانی وشهرستانی حضور داشتند.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.