رضا آریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زلزله های اخیر اگر چه موجب آزاد شدن انرژی درونی زمین می شود اما به دلیل آنکه درهیچ جای دنیا امکان پیش بینی وقوع زلزله وجود ندارد لذا با تدبیر و برنامه ریزی ستاد بحران بروجرد، نیروهای امدادی، دستگاههای خدمات رسان و اجرایی درحالت آماده باش کامل قرار دارند.
وی ضمن دعوت شهروندان به حفظ خونسردی در زمان وقوع حادثه بیان کرد: شهروندان باید آمادگی لازم برای رویارویی با زلزله های احتمالی را داشته باشند
فرماندار بروجرد اظهار داشت: این شهرستان از مناطق زلزله خیز محسوب و بر روی گسل بنا شده که در سال 85 نیز شاهد زلزله بزرگ 6/1ریشتری بود.
آریایی اضافه کرد: وقوع زمین لرزه ها با ریشترهای پایین یک نوع هشدار به شهروندان برای اقدام به مقاوم سازی واحدهای مسکونی است.
وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی و دستگاه هایی ناظر بر روند ساخت و ساز باید نظارت ها در این حوزه را تشدید کنند.
معاون استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه عمده خسارت های زمان زلزله در بخش مسکن مربوط به بافت های فرسوده شهری و روستایی است دولت باید تسهیلات لازم را برای مقاوم سازی این مناطق اختصاص دهد.
آریایی افزود: مردم می توانند با پرداخت مبلغی اندک حدود 400 میلیون ریال ساختمان های خود را تا یک میلیارد ریال بیمه کنند چرا که کمک های دولتی در هنگام وقوع زمین لرزه تنها بخشی از خسارت ها را جبران می کند اما بیمه کردن واحدهای مسکونی زمینه را برای بازسازی سریع خسارت های زمین لرزه فراهم می کند.
به گزارش ایرنا در 48 ساعت گذشته چهار زمین لرزه سه ریشتری بروجرد دراستان لرستان را لرزانده است.
بروجرد با حدود یک هزار و 606 کیلومتر وسعت و بیش از 350 هزارتن جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت لرستان محسوب می شود که در شمال این استان واقع شده است.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.