رضا میرزایی روز ]چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم، افزایش دما و کاهش بارندگی و تاثیر شدید آن بر منابع آبی، باید جهت تامین آب شرب بلندمدت و پایدار خرم آباد ، اقداماتی صورت گیرد.
وی گفت: تامین آب شرب بلندمدت و پایدار در سایر شهرهای استان نیز در اولویت های اصلی شرکت آب منطقه ای استان قرار دارد.
وی ادامه داد: تامین آب شرب بلند مدت و پایدار شهر خرم آباد به عنوان پرجمعیت و بزرگترین شهر لرستان در سال های گذشته در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفت.
میرزایی بیان کرد: در سال 95 و 96 تعداد 6 طرح مهم سدسازی از جمله سد مخملکوه خرم آباد از اولویت وزارت نیرو خارج شد و اعتبار مصوب آنها یک میلیون ریال و تخصیص آن صفر گردید که با پیگیری های استاندار لرستان و نمایندگان شهرستان های خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی طرح های مهم سد زیبامحمد، سد مخملکوه و شبکه آبیاری کاکارضا از فریز خارج شدند و در سال 97 ردیف اعتباری گرفتند.
وی با بیان اینکه اعتبار مصوب سد مخملکوه و شبکه آبیاری آن امسال 90میلیارد ریال تعیین شده است گفت: طرح انتقال آب کاکارضا شامل 6 مولفه می باشد که یکی از مولفه ‌های آن سد مخملکوه بوده که هدف از اجرای آن تامین آب بلند مدت و پایدار شهر خرم آباد است.
میرزایی ادامه داد: تعداد 2 مولفه طرح کاکارضا شامل بند انحرافی و تونل انتقال آب آن به طول سه هزارو 111 متر و عرض 3.7 متر و با ظرفیت ظرفیت عبور دبی 15 متر مکعب در ثانیه اجرا شده است.
وی اضافه کرد: سد مخملکوه نیز دارای 60 میلیون مترمکعب تخصیص آب می باشد که 55 میلیون مترمکعب آن برای شرب بلندمدت شهر خرم آباد و پنج میلیون جهت مصرف صنعتی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین در خصوص زمان شروع عملیات اجرایی سد مخملکوه و مدت زمان اجرای آن گفت: اسناد مناقصه توسط مهندسین مشاور در دست تهیه می باشد و در نیمه دوم سال 97 مناقصه برگزار و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
میرزایی دوره اجرای آن را سه ساله و مجموع هزینه ها را حدود چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.