به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت اظهار داشت: شاهد مشارکت های مردمی در اجرای برنامه های دهه کرامت هستیم که این برنامه ها نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است.
وی افزود: دهه کرامت، بزرگداشت اهل بیت(ع) است، چراکه این مسیر عشق ناب است و همه در همین راستا باید حرکت کنیم.
شهردار قم نیز در این جلسه با اشاره به حرکت نمادین گل گفت: این کاروان همزمان با آغاز دهه کرامت در خیابان های شهر قم اجرا می شود.
سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: همچنین در این دهه از کتاب خواهر خورشید رونمایی خواهد شد.
وی با تاکید بر این که محور حرکت ها در نظام جمهوری اسلامی، فرهنگی است گفت: ترویج فرهنگ ناب اسلامی و معارف اهل بیت(ع) باید در راس برنامه ها و در کنار مسائل سیاسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید زیربنای فرهنگی در شهر با حرکت وحدت آمیز مردم و دستگاه ها تقویت شود تا زائران هرچه بیشتر از فضای معنوی و فرهنگی بهره مند شوند.
وی بیان داشت: روح شهر به احادیث و روایاتی از امامان معصوم(ع) مزین شده است تا از این طریق مسائل تربیتی از دیدگاه اسلام برای الگوگیری مردم مطرح شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در بخش دیگر این جلسه با اشاره به این که اولین کنگره شعر کرامت در قم برگزار می شود گفت: 350 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که مراسم تجلیل از برترین ها روز پنجم مرداد ماه جاری در سالن شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار می شود.
سید موسی حسینی کاشانی افزود: مجموعه صد شعری از این کنگره استخراج و منتشر خواهد شد.
همچنین معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه این جلسه اظهار داشت: 80 عنوان برنامه در دهه کرامت در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در قم برگزار می شود.
حجت الاسلام صفر فلاحی افزود: برنامه های دهه کرامت از امروز عصر با استقبال از کاروان زیرسایه خورشید و تعویض پرچم حرم حضرت معصومه(س) آغاز می شود.
وی ادامه داد: امشب جشن دهه کرامت با خطبه خوانی در شبستان بزرگ امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ترتیب می یابد.
وی، اعزام سفیران کریمه اهل بیت(ع) به استان های دیگر و خارج از کشور، ویژه برنامه ای با عنوان دختر نمونه آل الله، ترنم باران، همایش بزرگ بانوان، تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س)، برگزاری نشست های معصومه شناسی و حلقه های معرفت برای زائران غیر ایرانی، مسابقه در محضر کریمان و دوره های کوتاه مدت معارفی و نشست های معرفتی را از مهمترین برنامه های دهه کرامت برشمرد.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت معصومه(س) نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این که امسال برای نخستین باز جشنواره مردمی کرامت با موضوع امام رضا(ع) آغاز می شود گفت: علاقه مندان می توانند به سایت www.shadbashim.com برای شرکت در جشنواره تا 13 مردادماه ثبت نام کنند.
حجت الاسلام جواد بهشتی پور ابراز داشت: کمپین شاد باشیم با موضوع شاد کردن محرومان نیز در دهه کرامت اجرایی می شود، در این طرح مردم می توانند کمک های خویش را برای تهیه جهیزیه، حمایت از بیماران خاص، اردوهای جهادی و اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس اهدا کنند.
دهه کرامت از سوم مردادماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا 13 مردادماه سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد.
اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت امروز با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت(س) دیدار کردند و به تشریح برنامه های این دهه پرداختند، همچنین با آیات سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، سید هاشم حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری و علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت و گو کردند.
8138/ 1175 گزارش: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.