به گزارش ایرنا، محمد جواد جهانگیرزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های بزرگداشت دهه کرامت از ساعت 07:30 سوم مردادماه جاری در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، خطبه خوانی خادمان و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه(س) آغاز می شود.
وی اضافه کرد: در آیین آغازین برنامه های دهه کرامت، از تولیت های عتاب مقدس از جمله کاظمی، حسینی، علوی، قدس رضوی، شاه چراغ، عبدالعظیم حسنی و مسجد مقدس جمکران برای حضور دعوت شده است.
وی ادامه داد: شعار امسال دهه کرامت از سوی شورای هماهنگی بزرگداشت این دهه، «در شادی اهل بیت(س) شاد باشیم» نامگذاری شده و برای تمام روزهای این دهه نیز عناوین مخصوص انتخاب شده است.
رئیس ستاد آیین های فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: اعزام کاروان های سفیران کریمه ملی به 10 استان کشور، سفیران کریمه استانی به امامزادگان، بیمارستان ها و ندامتگاه ها و همچنین اعزام سفیران کریمه به چندین کشور به هدف ایجاد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان جهان از برنامه های دهه کرامت است.
جهانگیرزاده، جشن بزرگ مردمی کرامت، قرارگاه های مردمی کرامت با 35 ایستگاه صلواتی در صحن فاطمی و جوادالائمه(ع) و اعزم نمادین کاروان های سفیران کریمه(س) را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد.
وی به افتتاح طرح های عمرانی حرم مطهر در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: رونمایی از پنجره فولاد در ضلع غربی ضریح مطهر حد فاصل رواق بالاسر و مسجد اعظم در روز میلاد حضرت معصومه(س) از جمله این طرح ها می باشد.

** معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: وجود حرم حضرت معصومه(س) زمینه ای را برای وحدت شیعیان فراهم و جایگاه استان قم را ویژه و برجسته نموده است.
حجت الاسلام صفر فلاحی افزود: سعی شده است برنامه های دهه کرامت در شان جایگاه این بانوی خاندان عصمت و کرامت برنامه ریزی شود.
وی به برخی برنامه های فرهنگی دهه کرامت اشاره کرد و افزود: فردا مصادف با شب میلاد از کاروان شاه چراغ در صحن امام رضا(ع) استقبال می شود و این آیین همراه با نقازه زنی خواهد بود.
وی اضافه کرد: آیین معنوی خطبه خوانی همزمان با دهه کرامت هر روز صبح با حضور کارکنان ارگان ها و نهادهای استانی و کشوری و خانواده های شهیدان مدافع حرم در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
فلاحی اضافه کرد: برنامه های عصر شعر ملکوت هشتم، همایش در پناه بانو، همایش ترنم باران، مراسم های ویژه برای زائران غیرایرانی به زبان های عربی، اردو، آذری و انگلیسی، تکریم سفیران خارجی مهمان حضرت، برگزاری نشست های معصومه شناسی و حلقه های معرفت برای زائران غیرایرانی، مسابقه در محضر کریمان و دوره های کوتاه مدت معارفی و نشست های معرفتی در دهه کرامت برگزار می شود.
وی ادامه داد: ویژه برنامه های رواق حضرت خدیجه(س)، برنامه فرهنگی نسیم کرامت و نگارستان خورشید، برپایی کاروان گل و جشن های خانوادگی سلام از دیگر برنامه هایی است که در این دهه در آستان حضرت معصومه(س) ترتیب می یابد.

** مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: دهه کرامت به عنوان دهه شادی اهل بیت(ع) انتخاب شده و باید بستر مردمی کردن جشن های این دهه فراهم شود و در این راستا اهتمام جدی تری داریم.
جواد بهشتی پور افزود: آیین جشنواره مردمی کرامت با موضوع حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت احمد ابن موسی(ع) و شعار سال دهه کرامت در این دهه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این آیین پویش مردمی برای مشارکت در آیین های دهه کرامت است که با محورهای جشن های کرامت، ایستگاه های کرامت، سرود کرامت، تئاتر کرامت، حلقه های معرفت کرامت، مسابقه کتابخوانی کرامت و سایر فعالیت های مردمی ترتیب یافته است.
وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند از دوم تا 13 مردادماه برای ثبت نام و شرکت در این آیین ها از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.shadbashim.com اقدام کنند.
دهه کرامت از سوم مردادماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا 13 مردادماه سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.