علی پنجه باشی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: هیات بدمینتون استان قم با وجود عضویت حدود 700 ورزشکار، 100 داور و 90 مربی، تنها یک سالن اختصاصی در ورزشگاه شهید حیدریان دارد.
وی ادامه داد: این سالن در نقطه ای قرار گرفته که دسترسی سایر مناطق استان به آن تا حدودی دشوار است.
وی اضافه کرد: ما نیازمند حداقل سه سالن ورزشی اختصاصی دیگر در نقاط مختلف استان در بخش آقایان و بانوان هستیم.
پنجه باشی، نبود اسپانسر را از دیگر مشکلات این رشته ورزشی در قم دانست و گفت: تیم بدمینتون قم با وجودی که ظرفیت و شایستگی لازم برای حضور در لیگ برتر ایران را دارد ولی به دلیل مشکلات مالی، قادر به حضور در این رقابت ها نیست.
وی ادامه داد: تیم بدمینتون قم سه سال در لیگ برتر ایران حضور داشت، ولی هیات از هشت سال پیش ترجیح داده است که هزینه های این تیم در لیگ برتر، صرف رده های پایه شود، البته ما اکنون 2 تیم آقایان در لیگ دسته یک کشور و یک تیم از بانوان در لیگ دسته دوم داریم.
پنجه باشی با تقدیر از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان قم نیز گفت: به جز این اداره کل، شاهد حمایت سایر دستگاه ها از رشته های ورزشی نیستیم.
رئیس هیات بدمینتون استان قم گفت: ما در سطح کشور، جزو هشت تیم برتر هستیم و در سال جاری نیز تیم بدمینتون قم در لیگ دسته دوم قهرمان کشور شد.
پنجه باشی با اشاره به تلاش هیات برای کشف استعدادهای مهم ورزشی در رشته بدمینتون، آموزش و برگزاری کارگاه های ارتقای سطح فنی یادآورشد: ما با برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سطح فنی ورزشکاران، داوران و مربیان تلاش می کنیم و از طریق مسابقات قهرمانی نیز به سمت شناسایی استعدادهای برتر در این رشته گام برمی داریم.
وی با اشاره به آخرین وضعیت رشته بدمینتون در قم گفت: ما در رده خردسالان و نوجوانان در وضعیت مطلوبی قرار داریم ولی در رده بزرگسالان و بانوان نیاز به تلاش بیشتری داریم.
پنجه باشی افزود: در زمینه پیشکسوتان نیز از تیم های برتر کشور هستیم.
رشته بدمینتون در استان قم از سال 1360 تاسیس شد، هم اکنون 400 تن در بخش آقایان و حدود 300 تن در بخش بانوان عضو این هیات هستند.
100 داور و90 مربی در رشته بدمینتون در استان قم فعالیت دارند که برخی از آنها در عرصه ملی و بین المللی نیز قابلیت حضور دارند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.