غلامرضا اسکندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اعضای کمیته ویژه راهبردی و تمام شعب بانک سپه در منطقه قم آماده هستند برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبرمعظم انقلاب و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید در چارچوب قوانین و مقررات گام های مهمی در حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال برای جوانان در این استان بر دارند.
وی ضمن اشاره به اهمیت استان قم در ابعاد مختلف ازجمله مذهبی، سیاسی و اقتصادی، بیان کرد: این استان به واسطه موقعیت جغرافیایی، استقرار منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و حضور تعداد زیاد مسافر زیاتی؛ ظرفیت های مطلوبی برای سرمایه گذاری دارد و بانک سپه آمادگی دارد تا با ارائه تسهیلات بانکی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های اقتصادی، پشتیبانی کند.

*آمادگی بانک سپه برای ارائه خدمات ارزی به صادرکنندگان استان قم
مدیرشعب بانک سپه منطقه قم ضمن اشاره به رفع تحریم های این بانک پس از اجرای برجام، گفت: تمام شعب بانک سپه استان با تکیه بر نیروی انسانی متخصص آماده ارائه خدمات ارزی به بخش های مختلف به ویژه صادرکنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم هستند.
وی افزود: درصد رشد فعالیت های ارزی شعب بانک سپه در استان قم نسبت به سال قبل رشد چشمگیری را نشان می دهد و علارغم گذشت مدت زمان کوتاهی از اجرایی شدن رفع تحریم های بانک سپه، این بانک در سطح استان قم عملکرد قابل قبولی در حوزه فعالیت های ارزی داشته است.

* رشد 16 درصدی تسهیلات اعطایی در استان
مدیر شعب بانک سپه منطقه قم در ادامه به حجم تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های مختلف اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: مانده تسهیلات اعطایی این بانک درقم طی سال گذشته بالغ بر سه هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال 94 رشد 16 درصدی را نشان می دهد.
وی ضمن تاکید بر همراهی بانک سپه با سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، افزود: از کل رقم تسهیلات پرداختی بانک سپه در استان قم طی سال گذشته 261 میلیارد ریال آن متعلق به بخش کشاورزی بوده که نسبت به سال 94 حدود 4 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: نزدیک 9 درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک سپه در استان قم طی سال گذشته به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

* پرداخت556 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن
اسکندری مانده تسهیلات اعطایی در بخش صنعت و معدن استان قم توسط بانک سپه را 556 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن حدود 9 درصد رشد را نشان می دهد.
وی یادآورشد: سهم بخش صنعت و معدن استان قم از کل تسهیلات اعطایی بانک سپه در استان طی سال گذشته حدود 19درصد بود.

*44 درصدتسهیلات به بخش مسکن اختصاص یافت
مدیر شعب بانک سپه منطقه قم با بیان اینکه 44 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک سپه در قم به بخش مسکن اختصاص یافته است، گفت: مانده تسهیلات اعطایی بانک سپه در بخش مسکن و ساختمان در سال گذشته یک هزار و 318 میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل از آن حدود 31 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: بانک سپه سال گذشته 839 میلیارد ریال به فعالان بخش بازرگانی و خدمات استان قم تسهیلات پرداخت کرد که نسبت به سال 94 حدود 7 درصد رشد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: 28 درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک سپه در استان قم به بخش بازرگانی و خدمات اختصاص یافته است.

* پرداخت 1161 فقره وام قرض الحسنه ازدواج
اسکندری ضمن اشاره به جایگاه مطلوب بانک سپه در بین آحاد مردم به واسطه تعامل سازنده با سایر دستگاه های اجرایی از جمله استانداری قم و جلب اعتماد عمومی،گفت: این بانک در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود، برای کمک به ازدواج جوانان سال گذشته یکهزار و 161 فقره وام قرض الحسنه ازدواج با اعتباری بالغ بر 122 میلیارد ریال پرداخت کرد.
مدیر شعب منطقه قم با تاکید بر تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات خرد برای کمک به رفع نیازهای ضروری مردم، بیان کرد: بانک سپه چهار هزار فقره وام خرد به مبلغ 600 میلیارد ریال را در قالب عقد مرابحه به متقاضیان پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: بخش دیگری از تسهیلات خرد این مدیریت در قالب تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ساخت مسکن روستایی ، تعمیر و بازسازی بافت فرسوده شهری، خرید و احداث مسکن خانواده شهداء و ایثارگران پرداخت شده است.

* بانک سپه دومین بانک قم در جذب سپرده و سومین در پرداخت تسهیلات
اسکندری خاطر نشان کرد: بانک سپه استان قم در بین 9 بانک تجاری در زمینه درصد رشد سپرده ها، رتبه دوم و در زمینه درصد رشد تسهیلات، رتبه سوم و در زمینه کاهش مطالبات، رتبه دوم را کسب کرده است.
وی به نقش اثرگذار بانک سپه در توسعه استان قم اشاره کرد و افزود: به عنوان یکی از بانک های دولتی وظایف خود را در حوزه تکالیف قانونی دولت محترم و قوانین بودجه از جمله پرداخت تسهیلات به منظور رفع موانع تولید در قالب سامانه بهین یاب به نحوه قابل قبولی انجام داده ایم.

* اختصاص 228 میلیارد ریال اعتبار برای رفع موانع تولید
مدیر شعب بانک سپه منطقه قم خاطر نشان کرد: مجموع تسهیلات پرداختی بانک سپه در زمینه کمک به رفع موانع تولید در استان قم بالغ بر 228 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: بانک سپه در قالب تبصره 35 قانون بودجه سال گذشته، اجازه داد بدهکاران با پرداخت اصل بدهی خود، مشمول بخشودگی سود و کلیه جرائم متعلق به آن شوند و این امر برای برخی از گروه های بدهکار زیر بخش کشاورزی همچنان ادامه دارد.

* نقش موثر بانک سپه در اجرای طرح های کلان اقتصادی استان
وی با اشاره به عملکرد قابل قبول منطقه قم در اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی، گفت: بانک سپه در راستای اهداف خود مبنی بر تعامل با مشتریان اعتباری و همسویی با سیاستهای کلان نظام و دولت در زمینه حمایت از تولید و اشتغال با اقداماتی نظیر تعیین تکلیف و تقسیط مجدد بدهی تولید کنندگان واقعی در استان قم به آنها کمک کرده است.
اسکندری یادآورشد: بانک سپه در کنار کمک به رونق واحدهای کوچک و متوسط تولیدی در توسعه و راه اندازی پروژه های کلان در استان قم نقش بسزایی داشته و واحدهای مختلف در بخشهای گوناگون اقتصادی مانند؛ فولاد غرب آسیا ، پتوی لاله مهرگان، پارک آب و تاب، استخر دریا، پروفیل چوبی الوان شرق ، بهپرور دامشهر، صنایع غذایی آذین شهد ایرانیان و بسیاری دیگر از واحدهای صنعتی فعال در این استان با مشارکت بانک سپه به بهره برداری رسیده است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.