به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی در گفت و گویی، افزود: پس از تماس یکی از شهروندان با اورژانس 115 و ارائه گزارشی از وخامت حال یکی از اعضای خانواده، نزدیک‌ ترین آمبولانس به آدرس اعلام شده اعزام شد.
وی اضافه کرد: هنگامی که کارکنان فوریت ‌ها بر بالین بیمار رسید با خانمی بسیار سنگین وزن و با وزنی بالای 300 کیلو (به گفته نزدیکان بیمار) مواجه شدند که از درد سینه، تعریق، ضعف و بی‌حالی مفرط رنج می ‌کشید.
وی با بیان این که علائم قلبی به معنای انتقال حتمی بیمار به مرکز درمانی بود، بیان کرد:‌ خانواده بیمار ابراز کردند که این بیمار 15 سال است فقط روی این تخت است و به خاطر وزن زیاد، امکان انتقال و جابه جایی وی یا مراجعه به مرکز درمانی تاکنون میسر نبوده است و در موارد لزوم پزشک بر بالین بیمار حاضر می ‌شده است.
فراهانی ادامه داد: شرایط بیمار که علائم تابلو و جدی قلبی شامل درد شدید سینه و تعریق فراوان همراه با زخم بستر گسترده بود، راهی جز انتقال به بیمارستان پیش روی کارشناسان اورژانس و خانواده وی قرار نداد.
وی با بیان این که امکان جابه جایی بیمار توسط برانکارد و یا آمبولانس میسر نبود، گفت: سه اکیپ از کارکنان آتش نشانی برای کمک به جابه جایی بیمار در صحنه حاضر شدند و به دلیل دشواری در خروج بیمار از منزل دستور ساخت یک تخت فلزی به آهنگری داده شد.
وی با بیان این که پس از حدود سه ساعت تخت 100 کیلویی حاضر شد، اظهار کرد:‌ با کمک پرسنل آتش نشانی، اورژانس و خانواده بیمار، وی به روی تخت فلزی منتقل شد و توسط مهار کننده ‌ها و ابزار و وسایل حرفه‌ای امداد و نجات بیمار از طبقه اول با 10 پله با صرف زمان حدود 2 ساعت به پایین آورده شد.
فراهانی افزود:‌ این بیمار با خاور حمل اثاثیه منزل و به همراه تعدادی کارشناس اورژانس 115 برای مراقبت از وضعیت جسمی وی، به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد.
وی بیان کرد: این ماموریت حدود هفت ساعت طول کشید و با توجه به شرایط بسیار خاص بیمار از نظر وزن، ابعاد، چگونگی خروج از محل و انتقال به بیمارستان و درعین حال دقت و مراقبت نسبت به وضعیت و مشکل قلبی بیمار، در نوع خود از نظر کمی و کیفی در استان بی ‌نظیر و یا کم نظیر بوده است.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.