به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقاییان ‌نژاد روز چهارشنبه در آیین بدرقه نخستین کاروان راهیان نور غرب کشور، با بیان این که جنگ تحمیلی به وجود آمد که ریشه نظام و جمهوری اسلامی کنده شود، اظهار کرد: اما این جنگ موجب شد که شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران غرس شود و اگر امروز عزت داریم و در جهان با افتخار و سربلندی زندگی می‌ کنیم به دلیل همان جانفشانی ‌های دوران دفاع مقدس است.
وی خاطرنشان کرد: اگر جنگ تحمیلی اتفاق نیفتاده بود، ما امروز در فتنه ‌های گوناگون نمی ‌توانستیم سر بلند کنیم.
وی با تاکید بر این که افرادی که در سفرهای راهیان نور شرکت می‌ کنند باید از ظرفیت ‌های شهیدان بهره گرفته و از آنها درس بگیرند، گفت: راهیان نور با وجود سختی‌ ها درس انسانیت است، شرکت‌ کنندگان در راهیان نور با افرادی که در سفرهای دیگر حضور پیدا می ‌کنند، متفاوت هستند و این سفر یک سفر معمولی نیست و درس انسانیت و از خودگذشتگی است.

* استان قم جزو استان های نخست اعزام راهیان نور در کشور است
فرمانده سپاه استان قم نیز در این آیین گفت: خوشبختانه قم جزو استان ‌های نخست جدول اعزام در کشور است و امسال حمایت‌ های خوبی از سوی شهرداری و مجموعه استان برای سفر راهیان نور صورت گرفته است.
سردار غلامرضا احمدی با اشاره به جایگاه عظیم شهدا و ایثارگران گفت: بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جایگاه و عظمت شهدا تاکید کرده‌ اند و اهتمام به اردوهای راهیان نور به عنوان یک سفر معنوی و پردرس را مورد توجه قرار داده ‌اند.
وی بیان کرد: چیزی که امروز در سوریه اتفاق افتاده است، در دوران دفاع مقدس تمام مسیر مرزی استان‌ های غربی کشور درگیر آن شده بودند و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت ‌های امام و رهبری و همت خانواده‌ های شهدا و ایثارگران امروز ما سربلند هستیم.
نخستین کاروان راهیان نور غرب کشور در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان قم اعزام شدند.
در این آیین کاروان راهیان نور غرب کشور از سوی شهرداری قم، شامل 4 دستگاه اتوبوس به نام شهدای شهرداری یدالله صادقی، حسین مولوی، اسماعیل کریمی و غلامرضا بابا احمدی و 160 تن از خانواده ‌های بسیجیان شهرداری بدرقه شدند.
7406/ 1175 تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.