به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین، در این پیام آمده است: فتح و ظفر نیروهای شجاع و فداکار عراقی در آزادسازی شهر موصل از وجود تکفیری های داعشی را تبریک و تهنیت عرض می ‌گوییم.
پیام حاکی است: مردم عراق در ظل هدایت ‌ها و رهنمود‌های مرجعیت شیعه به ویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی«دامت برکاته» و در پناه وحدت و همبستگی توانستند شهر موصل را آزاد کنند.
پیام ادامه یافته است: امروز فتوای هوشمندانه، تاریخی و سرنوشت ‌ساز جهاد‌، در اثر مجاهدت‌ ها و ایثارگری ‌ها ثمر داد و نقش عظیم مرجعیت شیعه در ایجاد اتحاد و انسجام ملت و دولت، عراق را به مجد و اقتدار رساند.
در این پیام آمده است: بی ‌شک نقش بی‌ نظیر بسیج مردمی در ساقط کردن پایتخت خود خوانده داعش برگ ‌زرینی بر تاریخ مبارزات ملت عراق خواهد بود و جریان کفر داعشی در ادامه شکست ‌های خود با سقوط و نابودی به گور مذلت و خواری خواهد افتاد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام ضمن دعا برای تمامی رزمندگان اسلام، از تلاش ‌های افتخارآمیز نیروهای حشد الشعبی، دولت، ارتش و ملت عراق تقدیر و تشکر نموده و از خداوند نصر و عزت مقاومت را در تمامی بلاد اسلامی خواستار شده است.
پس از 12 روز نبردهای سنگین و خانه به خانه در منطقه موصل قدیم میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش، عراقی ها سرانجام بامداد پنجشنبه هشتم تیر ماه به مسجد النوری، محلی که ابوبکر البغدادی در ژوئن 2014 (خرداد 93) در همین مسجد اعلام خلافت کرده بود و نیز مناره تاریخی الحدباء رسیدند؛ 2 بنایی که توسط گروه تروریستی داعش بطور کامل منهدم شد.
گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 در یک یورش برق آسا که بطور مشکوکی سازماندهی شده بود، شهر موصل را به کنترل خود در آورد و چند روز بعد ابوبکر البغدادی در مسجد النوری در بخش غربی این شهر اعلام خلافت کرد و دولت به اصطلاح اسلامی خود خوانده را تشکیل داد.
به دنبال آن علاوه بر سایر مناطق استان نینوا، بخش های وسیعی از 6 استان دیگر عراق نیز پی در پی سقوط کرد و گروه تروریستی داعش تا دروازه های بغداد نیز رسید.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.