به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی روز سه شنبه در نخستین جلسه ستاد مشارکت های مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی قم، افزود: برای تحقق امنیت آرمانی و پایدار باید آحاد جامعه را به مشارکت در این امر بسیار مهم تشویق و ترغیب کنیم.
وی اضافه کرد: هر زمان که مردم در موضوع های مختلف اجتماعی حضور داشتند، نیروی انتظامی موفق تر عمل کرده و هزینه های کمتری پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: هر زمان موضوع های اجتماعی با بی توجهی، امنیتی شده است، مجبور شده ایم هزینه های بیشتری پرداخت کنیم.
مجتبایی تصریح کرد: در بسیاری موضوع ها که پلیس به اطلاعات خوبی می رسد و موفق عمل می کند، به دلیل کمک و اطلاعاتی است که مردم در اختیار نیروی انتظامی قرار می دهند، به طوری که یک خبر در یک دقیقه با 100 ساعت کار اطلاعاتی کارشناسان انتظامی برابری می کند.
وی تصریح کرد: امنیتی که به سرعت تامین می شود و متکی به سازمان های دولتی به صورت محض است، نمی تواند پایدار باشد؛ امنیتی پایدار است که متکی بر مردم و محور آن تامین امنیت همه جانبه باشد.
وی ادامه داد: اگر بپذیریم که امنیت پشتوانه و تکیه گاه حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی دینی است باید باور داشته باشیم همه این حوزه ها باید کمک کنند تا امنیت به خوبی برقرار شود، توسعه یابد و پایدار بماند.
فرمانده انتظامی قم افزود: برای تحقق این ادعا باید سهمی برای دستگاه های مختلف قائل باشیم و تلاش کنیم همه دستگاه ها در همه حوزه ها برای امنیت تلاشی حساب شده و تعریف شده و موثر داشته باشند.
وی با بیان این که فضایی بسیار خوب و مستعد در استان قم برای برقرای امنیت حاکم است، گفت: هدف نیروی انتظامی این است تا امنیت فراگیر شود، توسعه یابد و عمق بیشتری داشته باشد تا ماندگاری بیشتری یابد.
وی افزود: دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی مسئولیت و ماموریت تعریف شده ای در این راستا دارند و به خوبی به وظایف خود واقف هستند و عمل می کنند.
مجتبایی با اشاره به این که ستاد مشارکت های مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، گفت: تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا در مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت، نهادینه کردن امنیت پایدار و مردمی کردن امنیت از جمله اهداف تشکیل این ستاد است.
وی با بیان این که این ستاد به ریاست استاندار با 10 عضو تشکیل جلسه می دهد، افزود: استاندار، فرمانده انتظامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری، نماینده امام جمعه و ولی فقیه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس شورای عالی استان، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل حج و زیارت، رئیس مجمع خیرین و رئیس اصناف اعضای این ستاد هستند.
به گفته وی، پیگیری و هماهنگی دستورالعمل هایی که از ستاد مرکزی ابلاغ می شود، اعمال مدیریت و بسترسازی اجرای طرح ها در استان، شناسایی مصادیق کمک های مردمی، شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های استانی، بومی سازی مصادیق کمک های مردمی که در کشور صورت می گیرد و ارزیابی عملکرد دستگاه های ذیربط از وظایف ستاد مشارکت های مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی است.
در این جلسه سید مهدی صادقی استاندار قم و سردار هادی شیرزاد رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا حضور داشتند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.