به گزارش ایرنا، سهراب امدادی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سهم بخش مالیات های مستقیم 56 درصد و سهم بخش ارزش افزوده 44 درصد بوده است.
وی اضافه کرد: با رسیدگی هایی که امسال برای ارزش افزوده انجام می دهیم سهم این بخش مالیاتی به طور قطع بیشتر از مالیات های مستقیم می شود.
وی تصریح کرد: سهمیه مالیاتی استان قم در سال جاری برابر با سال گذشته است که این مساله تنفسی برای فعالان اقتصادی است تا به تولید و اشتغال بیشتری بپردازند.
امدادی فرد گفت: افرادی که در مباحث مالیاتی اعتراض داشته باشند می توانند در زمانی که در قانون پیش بینی شده در بخش مالیات های مستقیم 30 روزه و در بخش مالیات های ارزش افروده 20 روزه به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند تا اختلاف ها حل شود.
وی افزود: در نیمه دوم سال گذشته 30 هزار رای در هیات های حل اختلاف مالیاتی صادر و منجربه قطعیت پرداخت مالیات شد که نسبت به نیمه دوم سال 94، 55 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: سال گذشته 750 میلیارد ریال برابر با سه درصد از عوارضی که در اجرای قانون ارزش افزوده وصول شده بود، به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد.
امدادی فرد افزود: در سه ماه نخست امسال، از همین محل درآمد 80 میلیارد ریال به شهرداری ها و 30 میلیارد ریال نیز به دهیاری ها پرداخت شده است.
وی گفت: افرادی که در بخش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال فعالیت بیشتری داشته باشند، از معافت های مالیاتی بیشتری برخوردار می شوند.
وی افزود: شهرک صنعتی محمود آباد که جزو مناطق کمترتوسعه یافته است و کسانی که در این شهرک سرمایه گذاری می کنند از معافیت 13 ساله، سایر شهرک ها هفت ساله و سایر نقاط استان از معافیت پنج ساله بهره مند می شوند.
مدیرکل امور مالیاتی قم با اشاره به این که صادرکنندگان از مالیات معاف هستند، بیان کرد: تولیدکنندگانی که کالا به خارج از کشور صادر می کنند از عوارض گمرک و مالیات معاف هستند.
وی افزود: هر صادرکننده ای که خواهان استرداد مالیات و عواض بوده است، خواسته اش محقق شده است و اداره کل مالیاتی تا به امروز در این خصوص بدهی به فردی ندارد.
وی گفت: در بخش اشخاص حقوقی از ابتدای امسال تاکنون 508 فقره اظهارنامه مالیاتی وصول شده و در سامانه ثبت و قسمتی نیز پرداخت شده است.
امدادی فرد افزود: در بخش افرادی که املاکشان در قید اجاره است نیز تاکنون 2 هزار و 238 فقره اظهارنامه دریافت شده است.
وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال، 36 هزار و 343 تن اظهارنامه های مالیاتی خود را در بخش مشاغل تسیلم اداره کل امور مالیاتی کرده اند.
وی در ادامه گفت: افرادی که آگاهی به قانون نداشته و یا مشکلات خاص تولید داشته اند، مشمول بخشودگی جرایم مالیاتی می شوند، ولی باید اصل مالیات را پرداخت کنند.
امدادی فرد اضافه کرد: جرایم مالیاتی کسانی که اظهار نامه مالیاتی نمی دهند، کتمان درآمد می کنند و یا با شگردهای خاص سعی می کنند مالیات پرداخت نکنند، قابل بخشش نیست.
وی همچنین با اشاره به تصور غلط برخی در خصوص بررسی تراکنش های بانکی، بیان کرد: برخی از مردم فکر می کنند تمام حساب ها رصد می شود، در حالی که رصد حساب ها تنها مربوط به تراکنش های مشکوک است.
وی افزود: حساب افرادی که در نظام مالیاتی ثبت نام کرده اند، تولید، خرید و فروش می کنند به هیچ عنوان رصد غیرقانونی نمی شود.
امدادی فرد گفت: اداره کل امور مالیاتی استان در ماه های خرداد و تیر که زمان تسلیم اظهارنامه های مالیاتی است آمادگی کامل دارد تا مسائل و مشکلات شهروندان را در این خصوص بررسی و حل کند که در این راستا سامانه 1526 آماده پاسخگویی به مودیان مالیاتی است.
وی افزود: امسال بیش از 95 درصد از اوراق قطعی اظهارنامه هایی که در خردادماه تسلیم شده، در مردادماه صادر می شود که این مساله به دلیل اعتماد خوب به وجود آمده بین مردم و اداره کل امور مالیاتی است.
16 تیرماه روز ملی مالیات و تا 23 همین ماه به نام هفته مالیات نامگذاری شده است.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.