به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در حاشیه مراسم امحای 2 تن انواع مواد مخدر غیرقابل استحصال در گفت و گو با خبرنگاران، مبارزه با مواد مخدر را دارای سه ضلع پیشگیری، درمان و مبارزه عنوان کرد و افزود: پیشگیری مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر است و هر میزان که در آموزش های عمومی و ارتقای آگاهی های مردم نسبت به اثرات سوء مواد مخدر سرمایه گذاری شود به همان میزان شاهد کاهش مصرف مواد مخدر و ارتقای امنیت در کشور خواهیم بود.
استاندار قم، پذیرش معتادان بهبود یافته توسط خانواده ها را ضروری دانست و گفت: هزینه زیادی برای درمان معتادان صورت می گیرد که به دلیل پذیرفته نشدن معتادان بهبود یافته توسط خانواده بخش زیادی دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورند.
صادقی تاکید کرد: حاکمیت، مردم و خانواده ها باید معتادان بهبود یافته را به عنوان بیمارانی که به جامعه بازگشته اند نگاه کنند.
وی با اشاره به قرارگرفتن قم بر سر شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور، تصریح کرد: بسیاری از مواد مخدر کشف شده در این استان در نتیجه ترانزیت محموله های مواد مخدر داخل و خارج کشور از مسیر قم است که در این زمینه هوشیاری همه مردم و مسئولان ضروری است.
مهرماه پارسال نیز به مناسبت هفته نیروی انتظامی ، یک هزار و 735 کیلوگرم مواد مخدرو در قم امحا شد.
از مهرماه پارسال تا امروز(دوشنبه) حدود 7 تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی قم شناسایی و توقیف شد که از این مقدار، پنج تن که قابلیت تبدیل به دارو و مواد دارویی داشته به مراجع صاحب صلاحیت برای تبدیل به دارو تحویل و 2 تن نیز که قابل استحصال به دارو نبود، امروز امحا شد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.