به گزارش ایرنا، معصومه ظهیری روز یکشنبه در جلسه شورای امور بانوان و خانواده در فرمانداری قم افزود: اجرای برنامه های اوقات و فرغت برای بانوان در قالب برگزاری اردوهای تفریحی و علمی و تورهای قم گردی در حال پیگیری است تا با هماهنگی های صورت گرفته اجرایی شود.
وی ادامه داد: فضاهای ورزشی و تفریحی برای بانوان در استان قم محدود است از این رو درصدد هستیم تا بتوانیم از امکانات ورزشی از جمله استخرها و ورزشگاه های نهادهای مختلف برای این قشر استفاده کنیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم اضافه کرد: بودجه ای فرهنگی باید از سوی اداره های استان به اوقات فراغت و نشاط آوری بانوان در جامعه اختصاص داده شود.
ظهیری بیان داشت: نشاط و امنیت اجتماعی و احترام به بانوان باید در استان قم پیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا زنان از تنش های اجتماعی و آسیب ها به دور باشند و در فضایی امن برای تحکیم بنیان های خانواده قدم بردارند.
وی با تاکید بر این که احترام به بانوان در همه فضاها به خصوص در فضای مجازی باید در دستور کار قرار گیرد گفت: در جامعه ای که احترام به زنان در همه عرصه ها و فضاهای حقیقی و مجازی صورت بگیرد شاهد نشاط و امنیت، مدیریت در وظایف خانه و اشتغال خواهیم بود.
ظهیری اضافه کرد: احترام بین زن و مرد باعث ایجاد آرامش و امنیت در کانون خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود ضمن این که زنان در عرصه های مختلف نیز برای وحدت و همگرایی نیازمند احترام به همجنسان خویش هستند.
وی گفت: بانوان باید با شناسایی استعدادها و و معرفی آن به دنبال مطالبه جایگاه اجتماعی و فرهنگی خویش باشند.
وی افزود: باید حالت برابری و رقابت سازنده و مثبت را در بین بانوان توانمند ایجاد کرد و شغل های بیشتری را برای بانوان اختصاص داد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم از اجرای برنامه هایی به مناسبت هفته عفاف و حجاب از 21 تیرماه در استان قم خبر داد و گفت: برای این هفته برنامه های مختلفی از جمله تجمع عظیم بانوان در حفظ و صیانت از حریم خانواده برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اصل حجاب و عفاف زن در جامعه مورد تاکید قرار گرفته است و این امر در آموزه های اسلامی و دینی و دیدگاه بزرگان از جمله آیت الله شهید مطهری و تالیفات ایشان به چشم می خورد که به عفیفانه زیستن در جامعه پرداخته است.
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.