به گزارش ایرنا از ستاد اقامه نماز قم، محمد خامه‌ یار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهر دستجرد قم با بیان این مطلب، افزود: همه باید در این زمینه تلاش کنیم تا جامعه اهل نماز داشته باشیم.
وی از برگزاری اولین پیش اجلاس نماز در شهر دستجرد خبر داد و گفت: این برنامه در دومین روز دهه کرامت در این شهر برگزار خواهد شد و از فعالان نماز، روحانیان مستقر در مناطق محروم که
در امر نماز تلاش داشته ‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.
از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است.
وی برگزاری پیش اجلاس نماز در این شهر را گامی موثر در ترویج فرهنگ نماز دانست و گفت: امید است با همدلی و همکاری همه دستگاه ‌های اداری این شهر این حرکت فرهنگی به نحو شایسته‌ ای صورت بگیرد و نتایج مطلوبی را برای اهالی منطقه به ویژه جوانان داشته باشد.
دستجـرد در بخش خلجستان از توابع شهرستان قم قرار دارد.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.

** دومین دوره آموزشی مفتاح در قم برگزار می‌شود
مدیر ستاد اقامه نماز گفت: دومین دوره آموزشی مفتاح ویژه خواهران یاور نماز 15 تیرماه در قم برگزار خواهد شد.
خامه یار در گفت وگویی برگزاری این دوره را آشنایی هرچه بیشتر کارکنان دولت و شهروندان با شیوه ‌های نماز عنوان کرد و گفت: با عنایت به استقبال خواهران در دوره گذشته از این برنامه، این طرح با استفاده از تجربه بیشتر و اساتید مجرب ترتیب می یابد.
وی گفت: این دوره 24 ساعت زمان را به خود اختصاص خواهد داد و به شرکت کنندگان در آن پس از برگزاری آزمون گواهی‌نامه اعطا خواهد شد.
وی افرود: ستاد اقامه نماز استان درصدد است با برگزاری این دوره‌ها که در دستور کار خود قرار داده است، شیوه‌های دعوت به نماز را توسط خواهران یاور نماز که نقش مؤثری در خانواده‌ها دارند، ترویج دهد.
مدیرستاد اقامه نماز قم گفت: درهر دوره بیش از 50 تن از خواهران داوطلب حضور خواهند داشت.

** رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استانداری قم: هجمه‌ های دشمن را با نماز نقش برآب کنیم
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری قم گفت: ما در شرایطی هستیم که چه بخواهیم، چه نخواهیم مورد هجمه دشمنان قرار گرفته ‌ایم.
سید حسن رضوی روز دوشنبه در کارگروه بومی ‌سازی توانمندی و فعالیت ‌های نماز با بیان این مطلب افزود: هجمه فرهنگی دشمن سنگین‌ تر از دیگر هجمه ‌ها است، علی ‌رغم این ‌که ما در ظاهر هجمه ‌های اقتصادی را بیش از سایر هجمه‌ ها می‌بینیم از این رو ما باید برای هجمه ‌های فرهنگی برنامه تدوین کنیم و کارهای زیادی را انجام دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استانداری قم گفت: آنچه در دین و عقاید ما مورد توجه است ستون همه برنامه ‌ها نماز است و با نماز می ‌بایست در مقابل همه هجمه ‌ها ایستادگی کنیم.
وی تصریح کرد: اگر ما دانش ‌آموزان را با نماز و برکات آن آشنا کنیم و یا اگر صدا و سیما برنامه‌ های خود را با محور نماز که ستون دین است مورد نظر قرار دهد، بسیاری از مسایل جامعه برطرف می‌ شود.
رضوی افزود: ما همه کارها را می ‌بایست با محوریت نماز به سرانجام برسانیم و در این زمینه مانور و تبلیغ کنیم تا به پیامدهای مثبت آن پی ببریم چراکه ما نسبت به خیلی از ظرفیت‌ های نماز غفلت داریم.
وی گفت: اگر انگیزه ترویج نماز در میان مدیران وجود داشته باشد، به صورت قطع دیگر نبود اعتبار مطرح نیست و مسایل مالی مطرح نخواهد بود از این رو ما برای انجام کارهای فرهنگی مانند نماز برای خودمان نباید محدودیت اعتباری و مالی قائل شویم و ترویج نماز را جزو وظایف ذاتی خود و کارهای مدیریتی بدانیم.
رضوی بیان داشت: دستگاه ‌های دولتی نسبت به موضوع نماز می ‌بایست هم ‌افزایی داشته باشند و این موضوع را به‌ عنوان یک برنامه در راستای محوریت و جامعیت کارهای خود ببینند.
وی با بیان این که در استان به ‌صورت ویژه باید به محتوا توجه کرد گفت: در فضای مجازی حجم کار زیادی وجود دارد و استفاده از این ظرفیت را مورد توجه قرار دهیم، چراکه تأثیرگذاری آن بیش از برخی رسانه های دیگر است.
در ابتدای این جلسه مدیر ستاد اقامه نماز به موضوع بومی ‌سازی فعالیت ‌های حوزه نماز اشاره و هدف از تشکیل این جلسه را بهره‌ مندی بهتر از توانمندی‌های موجود در استان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم با اجرای این طرح از ظرفیت‌های موجود در قم بهره بیشتری ببریم.
محمد خامه‌ یار گفت: ما با استفاده از اسناد بالادستی که عمده‌ ترین آن پیام‌ های رهبر معظم انقلاب به اجلاس ‌های نماز و مصوبه‌ های هیات وزیران است بتوانیم به رسالت و وظایفی که بر عهده ماست به درستی عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در طرح بومی ‌سازی فعالیت ‌های نماز دستگاه‌های دولتی، 15 مرکز دانشگاهی و اداری استان حضور دارند و فعالیت دیگر ادارات و نهادها طبق تفاهم ‌نامه‌های سازمانی که به صورت سراسری منعقد شده است مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.