به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای این شهر، افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با هوشمندی امام راحل(ره) به عنوان روز جهانی قدس اعلام شد تا مردم ایران و آزادی خواهان سراسر جهان در این روز به حمایت از مردم مظلوم فلسطین بپا خیزند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
وی بیان کرد: قصه پر غصه فلسطین دل هر انسان آزاده ای را آزرده می کند؛ اسرائیل جنایت کار مسلمانان بومی این منطقه را از خانه و شهر خود بیرون و آنان را از حقوق مسلم خود محروم کرد و برخلاف مقررات بین المللی به جای آنان عده ای از یهودیان را از سراسر جهان به این منطقه فراخواند.
وی ادامه داد: دشمنان امروز برای آن که فکر مسلمانان را از مساله فلسطین دور نگاه دارند، به فکر اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی و ایجاد گروه های تروریستی در منطقه هستند.
حسینی بوشهری گفت: متاسفانه در این موقعیت حساس، کشورهای اسلامی به جای این که در برابر اسرائیل متحد باشند، با دریافت میلیاردها دلار پول بر علیه ایران، ائتلاف عربی - عبری و غربی را به راه انداخته اند و کشور ما را به خاطر حمایت از مردم مظلوم فلسطین محکوم می کنند.
وی بیان کرد: همه جهانیان بدانند، همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند مساله فلسطین و آزادی قدس، همچنان مساله اول مسلمانان و جهان اسلام است و این اختلاف افکنی ها و توطئه ها نمی تواند عامل حفظ رژیم اسرائیل باشد.
وی ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین با توکل بر خداوند متعال خواهند توانست بر دشمن صهیونیسم پیروز شوند و امت اسلامی جشن پیروزی بر اسرائیل غاصب را در آینده ای نزدیک برگزار خواهد کرد.
خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به انتقام موشکی سپاه پاسداران از گروه تکفیری - تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: مردم ما انتظار داشتند مسئولان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، انتقامی سخت از عاملان جنایت 17 خرداد تهران بگیرند که به لطف الهی این اتفاق افتاد و سپاه پاسداران سیلی سختی به گوش تروریست ها نواخت.
وی بیان کرد: رسانه های غربی در تحلیل این اتفاق گفتند، جمهوری اسلامی با این اقدام خود به آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه پیام داد که اگر دست از توطئه های خود برندارند، سیلی های سخت تر در انتظار آنان است.
وی ادامه داد: ما از نیروهای مسلح خود می خواهیم همچنان پرقدرت در صحنه حاضر باشند و هر توطئه ای را با ایستادگی تمام پاسخ دهند و از امنیت جمهوری اسلامی دفاع کنند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب هفته گذشته مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه «دیرالزور» در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.
در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.
حسینی بوشهری همچنین در بیان حوادث تروریستی تیرماه در دهه 60، گفت: دشمنان در ششم تیرماه سال 60، نسبت به رهبر معظم انقلاب سوء قصد انجام دادند، اما خداوند ایشان را برای هدایت امت اسلامی از خطر حفظ کرد.
وی در ادامه به حادثه تروریستی هفتم تیرماه سال 60 اشاره کرد و افزود: دشمن در این روز با انجام عملیات تروریستی در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی و بسیاری دیگر از مسئولان کشور، به دنبال از بین بردن انقلاب بود اما به لطف الهی، این انقلاب هر روز جوانه زد و به درخت تناور و مستحکمی تبدیل شد که هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بخش عظیمی از کارایی نظام به کارایی دستگاه قضایی باز می گردد، گفت: قوه قضائیه تا کنون اقدام های شایسته فراوانی انجام داده است اما برای پاسخ گویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم باید کارهای اساسی تری انجام گیرد.
وی افزود: ملت ایران از قوه قضائیه انتظار دارند برای برقراری عدالت و مقابله با ظالمان گام های اساسی بردارد و امنیت مردم را در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تضمین کند.
وی ادامه داد: مسئولان قوه قضائیه باید با برخورد جدی با مجرمان از وقوع جرم و جنایت در کشور جلوگیری کنند و شرایط را برای انجام فعالیت های سالم اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش فراهم آورند.
یکم تا هفتم تیرماه جهت ارج نهادن به مقام والای قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید آیت الله دکتر بهشتی اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
حسینی بوشهری همچنین افزود: مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا در تشدید تحریم ها علیه ملت ایران بار دیگر نشان داد این کشور همچنان به خباثت های خود ادامه می دهد و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.
7405 / 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.