به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سید مهدی صادقی استاندار قم پیش از ظهر در جلسه شورای معاونین استانداری قم طی سخنانی با اشاره به حجم فعالیت های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، از همه ی دست اندرکاران و گروه های مختلف مردمی و دستگاه های امنیتی اطلاعاتی در این راستا قدردانی کرد.
صادقی با بیان اینکه در بحث شوراها در سراسر کشور چالش هایی وجود داشت افزود: به دلیل تعدد کاندیداها در این انتخابات، کار مسئولان بسیار دشوار بود، ولی با وجود بعضی اعتراضات شاهد سلامت این انتخابات در سطح استان قم بودیم.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: با وجود اینکه برخی اعتراضات به نتیجه ی انتخابات قانونی نبود، ولی به همه ی موارد مطروحه از سوی نامزدها رسیدگی شد.
استاندار قم در ادامه با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط دولت تدبیر و امید، برخی موانع و چالش های تحقق حقوق شهروندی از جمله مشکلات اداری سازمان های دولتی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پیشنهادات مشخصی در این راستا برای دفتر ریاست محترم جمهوری ارسال شده است.
وی افزود: مسئولان نباید تا انجام اصلاحات در این زمینه منتظر بمانند و ضمن تلاش برای اجرای حقوق شهروندی، پیشنهادات خود را به دولت برای اصلاح ارائه نمایند.
صادقی هماهنگی و نظارت بر اجرای حقوق شهروندی در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه دستورالعمل های منشور حقوق شهروندای نیز مشخص شده است گفت: اجرای این دستورالعمل ها باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.
صادقی با بیان اینکه نگاه و میزان انگیزه ی مدیر ارشد دستگاه های اجرایی در رضایتمندی مردم و تحثث حقوق شهروندی نقش مستقیم دارد افزود: با توجه به گزارشات دریافتی، بازنگری و تجدیدنظر در مدیران دولتی برخی دستگاه ها صورت خواهد گرفت.
استاندار قم با تاکید بر شناخت و اصلاح گلوگاه هایی که موجب نارضایتی مردم می شوند گفت: امیدواریم با استفاده از بستر فناوری اطلاعات بتوانیم حقوق شهروندی را به صورت مطلوب محقق نماییم.
نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به تغییر ساعت کاری دستگاه های دولتی از ابتدای تیرماه گفت: این تصمیم در راستای کاهش مصرف برق در ایام گرم تابستان صورت گرفت.
استاندار قم اظهار داشت: اطلاع رسانی لازم و آگاهی بخشی به مردم در راستای استفاده بهینه از انرژی بایستی صورت بگیرد.
در این جلسه مفاد مهم آیین نامه حقوق شهروندی ابلاغی از سوی دولت توسط علیزاده مدیر کل حوزه استاندار قرائت شد.
احد جمالی معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در مسئله ی کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی نباید نگاه آرمانی داشته باشیم اظهار داشت: بسترهای ارائه‌ی خدمات به مردم در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان بایستی اصلاح شود.
وی با اشاره به ضرورت ارتقاء فناوری اطلاعات در دستگاه های اجرایی افزود: استفاده از الگوهای مناسب استان های پیشرو در زمینه ی ارائه ی خدمات الکترونیک بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اشاره به تلاش های دولت های مختلف برای احقاق حقوق شهروندی اظهار داشت: عدم تحقق این مهم در گذشته نتیجه ی بی توجهی به بدنه ی دولت بوده است که مجری حقوق شهروندی می باشند.
وی با اشاره به افزایش حقوق کارمندان در سال گذشته، مشکلات معیشتی کارمندان دستگاه های اجرایی را مورد توجه قرار داد و افزود: افزایش حقوق کارمندان توسط دولت در سال جاری نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 681231
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.