به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی عصر یکشنبه در جلسه ستاد برگزاری راهپیمایی روز قدس در قم اظهار داشت: آنچه که در منطقه و کشورهای پیرامونی ایران می گذرد، حاکی از همنوایی آل سعود با رژیم صهیونیستی است.
وی با بیان این که همه این اقدام ها حاشیه امنی را برای این رژیم ددمنش ایجاد می کند و مظلومیت مضاعف مردم بی دفاع فلسطین را موجب شده است، گفت: به فضل الهی آزادیخواهان جهان استقبال خوبی از روز قدس دارند و فراتر از کشورهای اسلامی منطقه بیش از 90 کشور برای برگزاری راهپیمایی در این روز اعلام آمادگی کردند.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان امام خمینی(ره) روز جهانی قدس نامگذاری شده است.
لطفی همچنین با اشاره به تلاش همه جانبه دست اندرکاران راهپیمایی روز قدس برای برنامه ریزی های مورد نیاز در همه عرصه ها، افزود: فراخوان شرکت آحاد مردم در این راهپیمایی باید به زیبنده ترین شکل ممکن صورت گیرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم افزود: راهپیمایی روز قدس در قم با حرکت راهپیمایان از مسیرهای 10 گانه به طرف میدان آستانه و تجمع در این مکان، از ساعت 10:30 روز جمعه دوم تیرماه آغاز می شود و از مسیر چهار راه بازار- میدان مطهری - خیابان اراک – پل حجتیه – میدان شهدا - خیابان شهدا به طرف مصلای قدس ادامه پیدا می کند و حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه است.
وی همچنین تهیه سیستم ثابت صوتی برای مسیر خیابان اراک را یک کار فرهنگی ماندگار دانست و افزود: همان گونه که سیستم تهیه شده برای خیابان ارم علاوه بر روزهای راهپیمایی برای مناسبت های دیگر نیز کارایی زیادی دارد، در خیابان اراک نیز وضعیت همین است، از این رو این اقدام می تواند به عنوان یک حرکت فرهنگی ماندگار محسوب شود.
لطفی همچنین با اشاره به حادثه هفتم تیرماه سال 1360 و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) گفت: برغم تقارن عید سعید فطر و تعطیلاتی که در این ایام وجود دارد، علاوه بر برنامه هایی که در راستای دشمن شناسی و تبیین اهداف دشمنان از ایجاد این حادثه خواهیم داشت، مراسم سالانه عطر افشانی قبور مطهر این شهیدان در گلزار شهدای شیخان و همچنین ویژه برنامه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
وی با تاکید بر این که مردم ایران بیشترین خسارت را از ناحیه تروریسم داشته اند، افزود: همان کسانی که این جنایت ها را بر حق مردم روا داشتند، امروز تحت حمایت ها و تشویق های آمریکا مدعی دفاع از حقوق بشر شده و با متهم کردن نظام اسلامی به نقض حقوق بشر بیشترین شعارها را علیه آن سر می دهند.
هفتم تیرماه سال 1360 مصادف با شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی با انفجار بمب به دست منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی است.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.