به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی در گفت و گویی افزود: این بیمار دومین بیمار مرگ مغزی در سال 96 است و بر اثر سکته مغزی حاد در بخش آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی بستری شد و به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست داد.
وی با بیان این که پس از تایید مرگ مغزی این بیمار توسط پزشکان، خانواده وی برای اهدای عضو رضایت دادند، اضافه کرد: کبد و 2 کلیه این بیمار همزمان به سه بیمار نیازمند پیوند شد و قرنیه ها، دریچه های قلب و برخی از نسوج وی نیز در بانک اعضا ذخیره شد تا به نیازمندان اهدا شود.
وی ادامه داد: امسال در نخستین مورد هدای عضو، اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی که جوانی 25 ساله بود و بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به نیازمندان اهدا شد.
صمدی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم، این بیماران فوت می کنند و به مرحله پیوند اعضا نمی رسند.
سال گذشته با تلاش واحد شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اعضای بدن 20 بیمار مرگ مغزی شده در قم به نیازمندان اهدا شد.
سال 94 و 93 به ترتیب اعضای بدن 16 و 9 بیمار مرگ مغزی از استان قم به نیازمندان اهدا شد؛ در حال حاضر حدود 50 هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند.
کسانی که می خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.