حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: برخی تروریست ها در مدارس صهیونیست ها آموزش دیده و در عملیات های مختلف با گویش و زبان قوم خاصی حرف می زنند، ما می دانیم حساب قومیت ها از این انسان های حیوان صفت جدا بوده و این ترفند موجب جدایی آن قومیت از واحد منسجمی به نام جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: هر ایرانی اعم از ترک، کرد، عرب، لر، ترکمن، فارس و سایر قومیت ها اعم از شیعه و سنی و حتی اقلیت های دینی خود را ایرانی و تابع نظام جمهوری اسلامی می دانند و برای دفاع از کیان این نظام لحظه ای تردید نداشته و نخواهند داشت.
واعظ موسوی تصریح کرد: این قومیت ها و پیروان مذاهب مختلف در کشور بارها اثبات کرده که وارد کردن ضربات مهلک بر پیکره استکبار جهانی و دفاع از انقلاب، در میدان حضور هدفمند دارند.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی با استفاده از آموزه های دینی، ایران را به عنوان کشور یکپارچه و تابع یک قانون اساسی می داند و هر چند وجود قومیت های مختلف و مذاهب گوناگون در برخی کشورها در اثر سو مدیریت، ممکن است یک تهدید باشد ولی در ایران اسلامی، همه قومیت ها و مذاهب خود را ایرانی و مسلمان می دانند.
واعظ موسوی گفت: این قومیت ها در دفاع از وجب به وجب خاک پرگهر ایران از نثار جان و مال و فرزندان خود دریع نمی کنند و این را در صحنه های مختلف بعد از انقلاب ثابت کردند و تاوان حمایت بی چون و چرای خود از نظام اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس، دهه خونبار 60 و اتفاقات و جریان دیگر نشان دادند، بنابراین حساب تروریست های بزدل از این قومیت ها و مذاهب جدا می باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، ملت ایران حضور باشکوه و هوشمندانه ای در صحنه داشته است به همین دلیل دشمنان دنبال این بودند تا با القای ناامن وانمود کردن ایران، برکات این انتخابات پرشور را کمرنگ کند.
واعظ موسوی گفت: اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این ترقه بازی ها، خللی در اراده پولادین و عزم راسخ ملت ایران ایجاد نمی کند.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: عملیات تروریستی هفدهم خرداد در تهران یکبار دیگر موجب برانگیخته شدن نفرت ملت ایران علیه سردمداران نظام کفر، استکبار و صهیونیسم بین الملل به عنوان حامیان و ایجاد کننده گروهک های تروریستی شده است.
وی ادامه داد: حاکمان برخی کشورهای مرتجع منطقه نتوانستند خوشحالی خود را از این حادثه تروریستی در تهران مخفی کنند و این جای تاسف دارد.
درحادثه تروریستی هفدهم خرداد سالجاری در ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) در تهران 17 تن شهید و 56 نفر مجروح شدند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.