به گزارش ایرنا، محسن وزیری عصر چهارشنبه در نشست شورای ورزش همگانی استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات با حضور 11 کشور مطرح، می تواند انگیزه بسیار بالایی برای رشد این رشته ورزشی در قم باشد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین مدال های جهان و المپیک را در رشته کشتی آزاد دارد ولی در یک دهه گذشته، کشتی فرنگی ما نیز به صورت چشمگیری رشد کرده است.
وزیری خاطرنشان کرد: بعد از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در این رشته ورزشی، جریانی در جهان شکل گرفته است که می خواهند کشتی را از رقابت های بین المللی حذف کنند و این کار بیشتر جنبه سیاسی هم دارد.
وزیری گفت: با توجه به اینکه ایران در رشته کشتی، حرف های زیادی برای گفتن دارد، دست هایی در کار است تا این رشته را از رقابت ها و مسابقات بین المللی حذف کنند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان یادگار امام در قم در روزهای هشتم و نهم تیرماه ادامه داد: دنبال ایجاد زمینه ای برای تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم در مراسم افتتاحیه و اختتامیه، نصب بنر و فعالیت های فرهنگی در این خصوص با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم.
وی ادامه داد: در برگزاری این مسابقات به حمایت برخی دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی و سپاه پاسداران درحوزه امنیت، آتش نشانی، شهرداری، اداره آب، برق، هلال احمر، صدا و سیما، اورژانس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز جدی داریم.
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجونان یادگار امام راحل با حضور 11 کشور جهان روزهای هشتم و نهم تیرماه در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار می شود.
مسابقات بین المللی کشتی جام یادگار امام راحل از سال 1380 هر سال در قم برگزار می شد ولی از سال 1390 به دلیل مشکلات مالی دیگر در این شهر برگزار نشد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.