به گزارش ایرنا ، مردم مومن و خداجوی قم به همراه زائران کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دراین شب بافضیلت دست به دعا برداشته و با زمزمه الغوث الغوث به درگاه الهی ، توبه و انابه و رحمت واسعه را از خداوند خواستار شدند.همچنین آنان برای عزت و سربلندی مسلمانان و وحدت و انسجام آنان برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام دست به دعا برداشتند.
صحن ها و شبستان های مختلف حرم حضرت معصومه(س) میزبان جمع کثیری از عاشقان شب زنده داری بود که به امید فضل الهی و رحمت بی انتهای معبود خود دراین مکان اجتماع کرده و با چشمانی اشکبار العفو العفو را با یکدیگر زمزمه می کردند.
در اولین شب ازلیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ، دعای جوشن کبیر توسط حاج حسن شالبافان از مداحان اهل بیت(ع) قرائت و سخنرانی و آیین احیا نیز توسط حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری از اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.
میرباقری در اجتماع شب زنده داران در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: شب قدر، شب رسیدن به همه حقیقت ها و معرفت ها، فهم معارف و باز شدن راه به سوی ولایت علی(ع) است و در این شب قرآن و ولایت اهل بیت(ع)به مردم داده شده است.
وی با بیان اینکه در شب های قدر، درب های آسمان برای اهل زمین گشوده می شود ادامه داد: اگر شب قدر نبود رسیدن به امام و اهل بیت (ع)دشوار بسیار بود. رسیدن به آن بزرگواران یعنی رسیدن به کل سعادت و شب قدر شب رسیدن به امام و ولایت اهل بیت(ع) است.
وی ابتلا شدن به امتحان را از جمله سنت های الهی دانست و گفت: هدف از امتحان جدا کردن صف مؤمنین از افراد غیرمومن است تا کسانی که تنها بر زبان ایمان آورده اند از مومنان واقعی جدا شوند.
میرباقری با بیان اینکه در طول تاریخ امتحان های سنگین افراد و ملت ها بر سر ولایت بوده است اظهار داشت: ایستادن در کنار امام نیازمند ایمان واقعی، صبر و استقامت است چرا که پذیرش ولایت امام وارد شدن در امتحان های دشوار و مبتلا شدن به فتنه ها و بلاهاست.
این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به سختی های فتنه در دوران امام علی(ع) گفت: امتحان شیعه در دوران پس از امیرالمومنین(ع) صبر و استقامت در مقابل فتنه ها بود و اگر می خواهیم در فتنه های بزرگ و سخت عبور کنیم نیازمند بصیرت افزایی و صبر هستیم.
میرباقری، با بیان اینکه شیعیان، ولایت حضرت علی(ع) را با جان خریده و هزینه آن را در طول تاریخ داده اند، تاکید کرد: شیعیان در طول تاریخ به امتحان های سختی مبتلا شدند که دادن شهدای بسیاری در این راه گواه صبر شیعیان در ایستادن در کنار امام است.
وی تاکید کرد: اگر کسی در راه امام بر سختی ها و فتنه های قبل از ظهور منجی عالم بشریت(عج) صبر کند، رحمت خاص خداوند و هدایت الهی را نصیب خود کرده است.
مراسم احیای لیالی قدر همزمان با حرم حضرت معصومه(س) در مسجد مقدس جمکران، مصلای قدس، بقاع متبرکه ، مساجد و حسینیه های قم نیز برگزار شد.
7404/ 6133/خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.