حجت الاسلام والمسلمین محمود صلواتی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: شب های قدر از شب های بافضلیت در اسلام است که انسان می تواند با حضور مخلصانه و عارفانه خود و توسل به خداوند متعال، صفحات زندگانی خود را ورق بزند و با ندای 'الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ ' باب جدیدی در زندگی خود بگشاید.
وی ادامه داد: برخی ممکن است در طول زندگی، شب قدری نداشته باشند و عده ای هم شاید همه ایام برای آنها قدر باشد و وقتی انسان به این موقعیت می رسد که همه ایام برای او شب قدر باشد در حقیقت به ارزش واقعی خود پی برده است.
عضو مجمع مدرسین ومحققین حوزه علمیه قم گفت: درک شب قدر به معنای درک لحظه های ارزشمند زندگی انسان است، اگر انسان توفیق پیدا کند به این درجه برسد و خود را به پست و مقام های دنیایی نفروشد بلکه ارزش انسانی خود را حفظ کند، بهشت ارزانی او خواهد شد و در حقیقت به شب قدر رسیده است.
صلواتی یادآورشد: بهای واقعی انسان، بهشت است و نباید خود را به کمتر از آن بفروشد، انسان باید بتواند آخرت خود را تضمین کند و بهترین کار توبه و تضرع به درگاه خداوند متعال در شب های قدر است.
وی گفت: انسان به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان روزه می گیرد زمینه بیشتری برای وصل شدن با مبداء اصلی برای او فراهم است، بنابراین مقدر شد که شب قدر در ماه مبارک باشد، هم قلب ها به خداوند نزدیک تر است و هم زمینه توبه و بازگشت انسان بیشتر خواهد بود.
صلواتی خاطرنشان کرد: انسان در شب های قدر باید این آمادگی را داشته باشد که بتواند زندگی خود را ورق بزند، قرآن در سوره قدر نیز وعده داده که شب قدر بهتر از هزار ماه است، بنابراین شب قدر، نزول قرآن کریم بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) بود و ما باید در شب قدر به دستورات الهی تمکین کنیم تا به واسطه آن، رستگار شویم و دست پر برگردیم.
وی با اشاره به اعمالی مانند غسل، دو رکعت نماز شب قدر، قرآئت قرآن، قرآن به سرگرفتن، خواندن زیارت امام حسین (ع)، احیاء گرفتن و خواندن نماز در شب قدر گفت: به جا آوردن این اعمال بسیار حائز اهمیت است ولی مهمترین عمل شب قدر عملی است که می تواند ما را به خدا نزدیک و با توبه، به درگاه خداوند برساند.
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: اگر از اول شب تا آخر، دعا و نماز بخوانیم ولی توبه نکنیم شب قدر را درک نکردیم.
شب های19،21 و 23 ماه مبارک رمضان به شب های قدر معروف است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.