به گزارش ایرنا، احد جمالی روز سه شنبه درجلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان در تالار امام رضا (ع) فرمانداری، با ضروری خواندن توسعه کتابخانه های عمومی استان، افزود: وجود کتابخانه های عمومی فعال و مجهز تا حدود بسیار زیادی از بروز آسیب ها و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه پیشگیری می کند.
وی وجود ضعف در کتابخانه های عمومی استان، با توجه به ظرفیت انتشاراتی موجود را قابل تامل توصیف کرد، و افزود: کتابخانه مجتمع فرهنگی نور واقع در نیروگاه قم با توجه به نقشی که در رفع معضل های اجتماعی این منطقه دارد، باید هر چه زودتر ساماندهی شود.
درحال حاضر 15 کتابخانه مشارکتی و 23 کتابخانه نهادی در استان قم با 48 هزار اعضا و یک میلیون جلد کتاب در بیش از 100 عنوان کتاب فعال است.
جمالی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اولویت قرار دادن مسائل فرهنگی درکشور، سیاستگذاری درامور فرهنگی را مهمترین وظیفه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان ذکر کرد، و افزود: یک سری از سیاستگذاری های کلان و ملی نیز توسط اسناد بالا دستی موجود در استان صورت می گیرد، از این رو استانداری با قدرت چانه زنی خوبی که دارد، در صورتی که هر یکی از دستگاه ها نیازهای خود را با دلایل محکمه پسند مطرح کنند، از آنها دفاع لازم را در وزارتخانه مربوطه و سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت.
معاون سیاسی استانداری قم همچنین با توصیه به مدیران در خصوص فراموش نکردن مطلبه گری افزود: مدیری موفق است که مطالبه گر باشد، و به همین علت همه مدیران باید این مساله را در خود بویژه درحوزه فرهنگی و اجتماعی تقویت نمایند.
دراین جلسه معاون اجتماعی استاندار قم وبرخی دیگر از مسئولان دیدگاه های خود را در خصوص مسائل اجتماعی بیان کردند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.