حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ بال روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام دنیا اقدامات تروریستی تکفیری ها در تهران را محکوم کردند ولی حساب استکبار و مرتجعین منطقه جداست.
وی ادامه داد: مبنای موضع گیری آمریکا و مرتجعین عرب، بر اساس مذهب، عقلانیت و انسانیت نیست، بلکه ملاک آنها، اهداف استعماری و افکار متحجرانه است و سعی دارند ازطریق اختلاف افکنی در کشور، به اهداف شوم خود برسند.
فرخ بال با بیان اینکه دشمنان و رسانه های بیگانه به دنبال اختلاف افکنی و دامن زدن به شکاف های قومی هستند، گفت: برخی از علمای اهل تسنن از این تروریست ها و افراد جاهل خودفروخته، به عنوان اعمال خوارج صدر اسلام تعبیر کردند.
وی با اشاره به خوی وحشیانه تروریست های تکفیری در این حادثه خاطرنشان کرد: آنها وحشیانه همه افراد اعم از کوچک و بزرگ و زن و مرد را مورد حمله قرار دادند و واکنش علمای اهل سنت به این حرکت های مزدورانه بیشتر از علمای شیعه بود.
فرخ بال تصریح کرد: واکنش های تند علمای اهل سنت حکایت از آن دارد که چنین حرکت های تروریستی مربوط به یک قشر، مذهب و یا علیه یک مذهب دیگر نیست.
استاد حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه و روحانیان شیعه، اقدامات تروریستی را حرکت یک قشر و مذهب علیه مذهب دیگر نمی دانند، بلکه این حرکات مذبوحانه با هدایت و دستور استکبار و مرتجعین منطقه تحقق یافته است.
فرخ بال بیان داشت: این حرکت شوم استکباری، باعث وحدت بیشتر بین ملت ایران شده است و دشمنان بدانند ملتی که 17 هزار شهید ترور داشته و هشت سال دفاع سنگین در برابر استکبار را تجربه کرده است، با این اقدامات آسیب نمی بیند.
وی اظهار داشت: امروز مردم ایران و نیروهای امنیتی با تمام وجود کنترل و حفاظت از منافع و حیثیت نظام اسلامی را دنبال می کنند و واکنش آنان به هر متجاوزی، بسیار سخت و کوبنده خواهد بود.
چهارشنبه هفته گذشته در2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن 17 تن شهید و 56 تن مجروح شدند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.