به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن مومنی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم با اشاره به تشییع یکی از شهدای ترور بعد از نمازجمعه قم، اظهار داشت: شهید تقوی در زندگی خود به درستی زندگی کرد، پاک زیسته و در نهایت به فیض شهادت نائل آمد.
در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
حجت الاسلام والمسلمین شهید سید مهدی تقوی مدیر عامل سابق خبرگزاری قرآنی ایکنا از شهدایی است که در مجلس شورای اسلامی توسط کوردلان تروریست به شهادت رسید.
وی با اشاره به اینکه دشمنان و بیگانگان هرگز دلسوز نظام اسلامی ما نیستند، گفت: مگر دین و شریعت ما چیزی کم دارد که عده ای در برخی برنامه ها، دست گدایی به سمت بیگانگان دراز می کنند، اسلام دین قوی وبا برنامه های مهم در عرصه های مختلف است وباید از این ظرفیت استفاده کنیم.
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کوتاهی در انجام فریضه ها و به سخره گرفتن احکام الهی انسان را ذلیل و عقل را زایل می کند.
وی ادامه داد: آمال و آروزی های طولانی نیز باعث نابودی عقل می شود و این انسان ها، کلماتی را بر زبان جاری می کنند که منطبق با حداقل های عقل و ادراک نیست.
مومنی با اشاره به اینکه زیاد سخن گفتن و کمتر اندیشیدن، عقل را از بین می برد، گفت: حضرت علی (ع) فرمودند کسی که زیاد سخن بگوید، کمتر می اندیشد و خطای او زیاد ی شود.
وی ادامه داد: اگر کسی خطای او زیاد شود حیای او نیز از بین می رود، در صورت از بین رفتن حیا، فرد خائن می شود و لیاقت امانتداری را ندارد.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر نوع زیاده طلبی، انسان را از عقلانیت باز می دارد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.