به گزارش ایرنا، علی جان صادق پور روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب، در تالار امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: در طرح حامیان آب، از هر مدرسه 9 تن نقش همیار پلیس در حوزه آب را اجرا می کنند تا از این طریق فرهنگ سازی استفاده از آب در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: برنامه های متنوعی برای تغییر اصلاح الگوی مصرف اجرایی شده است که لزوم حفاظت از آب در قالب های مختلف و 750 برنامه در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم خاطرنشان کرد: سالانه 110 میلیون متر مکعب آب توسط مردم استان مصرف که 90 درصد آن خارج از شبکه های آبریز استان قم تامین می شود که این امر باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم در مصرف آب کوشا باشند.
صادق پور همچنین با اشاره به این که اجرای شبکه فاضلاب در برخی از مناطق استان قم ضروری است گفت: در برخی مناطق همچون پردیسان و شهرک قدس که مطالعات صورت گرفته، اگر شبکه فاضلاب اجرایی نشود مردم با مشکل مواجه شده و زمین دچار رانش و نشست می شود.
وی با اشاره به این که باید سیاست ها به صورت یکپارچه باشد گفت: در پردیسان بخاطر نوع جنس نفوذ ناپذیری آب در زمین، نیاز مبرم به شبکه فاضلاب وجود دارد و این امر مورد تاکید مدیران استان بوده است.
وی با اشاره به این که توسعه شبکه فاضلاب نیاز به مطالعه جامع دارد گفت: باید فرونشست ها و کار تحقیقاتی در این حوزه صورت بگیرد تا بر اساس مطالعه، برنامه هایی برای آینده در نظر گرفته شود و نباید تنها بر اساس برداشت ها صحبت کرد.
به گفته وی، سالانه 21 میلیون متر مکعب فاضلاب توسط شبکه جمع آوری می شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.