دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: براساس آموزه‌های امام علی نباید به مردمی که رای دادند پس از انتخابات بی‌توجه بود و رفتارمان باید پیش و پس از اعتماد مردم به یک صورت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی شب گذشته در همایش تجلیل از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در استان قم که با حضور مرتضی بانک و در محل تالار وتوس قم برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات 96 و پیروزی دکتر روحانی راهی پر زحمت بود که مردم با تدبیر و عقل آن را پیموده و با مشکلات فراوان به مقصد رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری دیداری با دکتر جهانگیری داشت و در این دیدار کوتاه از مردم و به ویژه جوانان حامی روحانی برای حضوری پرشور در ایام انتخابات تشکر کرد و گفت: مردم و جوانان قم نه فقط در این انتخابات بلکه همواره حضوری پرشور از خود نشان دادند؛ در دوره اول و دوم آقای خاتمی؛ رای صندوق دفاتر آیات و مراجع نشان داد که نگاه خوبی نسبت به آقای خاتمی وجود دارد.

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دکتر روحانی با توجه به اعتماد آگاهانه مردم به این دولت وظیفه دارد که بیش از گذشته برای حل مشکلات تلاش کند به یکی از خطبه‌های امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: براساس آموزه‌های امام علی نباید به مردمی که رای دادند پس از انتخابات بی‌توجه بود و رفتارمان باید پیش و پس از اعتماد مردم به یک صورت باشد.

آیت الله موسوی تبریزی تصریح کرد: درست است که مردم با حضور خود در انتخابات به اصل نظام جمهوری اسلامی رای دادند اما مردم با حضور خود در انتخابات اعلام کردند که نظام باید جمهوری با رای مردم به پیش برود؛ نظامی که رهبری آن هم خارج از قانون نیست و رهبر آن در برابر قانون با دیگران مساوی است؛ براساس قانون رهبری وظایف، اختیارات و مسئولیت‌هایی دارد که باید به آنها احترام گذاشت و به آن توجه کرد.

او افزود: درست است که مردم به نظام جمهوری اسلامی رای دادند چراکه اگر نظام را نمی‌خواستند این قدر صف‌های طولانی رای شکل نمی‌گرفت که ساعت 12 شب هم مجبور شوند درب‌های محل اخذ رای را ببندند اما مردم با حضور خود بسیاری مسائل دیگر را نیز اعلام کردند و گفتند نظامی می‌خواهیم براساس قانون که براساس نظر مردم اداره شود و نظامی می‌خواهند که مسولان آن به معنای واقعی نوکر مردم باشند.

آیت الله موسوی تبریزی خاطرنشان کرد: براساس آموزه‌های امام علی (ع) یکی از وظایف حاکمان جامعه که حالا می‌تواند رئیس جمهور یا رهبری باشد این است که بعد از گرفتن رای مردم و یا بیعت از آنان رفتارش با مردم قبل و بعد از این اتفاق تغییری نکند؛ اینکه رفتارمان با مردم قبل و بعد از انتخابات تغییر کند و برای مثال قبل از انتخابات اعلام کنیم که با مردم هستیم و بعد از انتخابات به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم را نمی‌شناسیم؛ منش و پیروی از امام علی(ع) نیست.

وی با بیان اینکه کسی که می‌آید و رای و نظر مردم را می‌گیرد و به مقامی می‌رسد هر روز باید به مردم نزدیک‌تر شود، گفت: نباید در برخورد با مسائل شاهد تفاوت و تبعیض بود و برای مثال تخلفات مالی کوچک یک عده اعلام شود اما از سوی دیگر عاملان اختلاس‌ها و رقم‌های نجومی اعلام نشود.

آیت الله موسوی تبریزی با بیان اینکه بزرگترین پیام مردم برای حضور در انتخابات این بود که مردم؛ نظامی می‌خواهند که به معنای واقعی مردمی باشد، گفت: فکر نمی‌کنم کسی در کشور ما باشد و بخواهد کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران به هم بخورد؛ حتی جوانان امروز کشور هم می‌دانند که اگر کلیت نظام به هم بخورد برای مردم و کشور ضرر خواهد بود. از روی همین تفکر بود که شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات بودیم؛ مردمی که می‌خواستند با صندوق‌های رای حرف‌های خود را بزنند.

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اضافه کرد: حالا که می‌گوییم رای مردم در انتخابات رای به اصل نظام بود و البته این جمله؛ جمله درستی است پس برای این مردم ارزش قائل باشیم، وعده‌ها و قول‌های داده شده خود را عملی کنیم؛ مردم را نامحرم ندانیم و بیشترین تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به کار گیریم.

آیت الله موسوی تبریزی در پایان سخنان خود گفت: از کاندیداهایی هم که در انتخابات رای نیاوردند می‌خواهیم که به خاطر خدا و به خاطر مردمی که بیش از 38 برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی زحمت کشیدند؛ موانع ایجاد شده را برطرف کنند و باعث اتحاد و همدلی در جامعه و صمیمیت میان مردم شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.