به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سید موسی حسینی کاشانی ، صبح امروز طی سخنانی در نشست تشریح برنامه های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به این که خدمت به ساحت مقدس قرآن، یک توفیق کم نظیر به شمار می رود، ابراز داشت: یکی از برنامه های جدی ما تقویت چارت سازمانی بر اساس رویکرد قرآنی است که در این باره در آینده نزدیک در تلاش هستیم گروه قرآن و عترت این اداره کل را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به این که در دیدارهای مختلف با علما و مراجع تقلید 5 ظرفیت مهم در قم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این پنج ظرفیت شامل برنامه ها و موسسات قرآنی ، تئاتر دینی، شعر آیینی، نشر و چاپ کتاب و هنرهای تجسمی به خصوص هنر خوشنویسی است.
وی افزود: برنامه ریزی مهم و محوری ما روی این پنج محور و ارتقای این ظرفیت ها در قم است و در این میان، با توجه به ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن ، تلاش در زمینه فعالیت های قرآنی برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.
حسینی کاشانی همچنین با اشاره به این که یکی از برنامه های اصلی در ماه رمضان، برگزاری نمایشگاه قرآنی است، اظهار داشت: برای نخستین بار ، به طور همزمان دو نمایشگاه قرآنی در قم برگزار می شود که یکی از آن ها در مجتمع ناشران و دیگری در مسجد مقدس جمکران دایر می گردد.
وی اضافه کرد: در مجتمع ناشران این برنامه با همکاری خود ناشران و اتحادیه آن ها و در مسجد مقدس جمکران با همراهی معاونت فرهنگی مسجد برگزار می شود ؛ خوشبختانه مسجد جمکران دارای ظرفیت عظیم دینی و فرهنگی است که برگزاری نمایشگاه قرآن در آن بسیار موثر و ارزشمند خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: ما در حال حاضر 120 موسسه قرآنی در قم داریم که 73 موسسه فعال هستند و حتی بخش قابل توجهی از این موسسات فرااُستانی عمل می کنند.
وی با اشاره به این که نمایشگاه قرآن ساعت 22 شنبه 13 خردادماه مصادف با هشتم رمضان در مجتمع ناشران با حضور مقامات استانی افتتاح می شود، گفت: این نمایشگاه تا 22 خردادماه هر شب از ساعت 21 لغایت 2 بامداد پذیرای عموم علاقه مندان و خانواده ها خواهد بود.
وی یادآور شد: در مجتمع ناشران ، غرفه های متعددی وجود دارد که آخرین دستاوردهای قرآنی موسسات را به نمایش عموم در می آورند ، ضمن آن که در این نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی جدید، عرضه می شود و همچنین برای اولین بار بن خرید تخفیف ارایه می شود.
حسینی کاشانی افزود: از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه می توان به غرفه های هنری، صنایع دستی و خوشنویسی ، اجرای زنده هنری، نمایش خیابانی، اجرای مسابقات ویژه کودک و نوجوان ، نشست های تخصصی و نیز برنامه شب شعر شاعران با محوریت قرآن اشاره کرد.
وی با اشاره به این که شعار اصلی همه نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور در سال جاری" اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن" می باشد، گفت: همچنین به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر نهادها و ارگان ها ، محافل انس با قرآن و نیز کرسی های تلاوت در بخش های مختلف استان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 664054
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.