به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم دراین جلسه با اشاره به نامطلوب بودن کیفیت نان روستای حاجی آباد قم از توابع بخش مرکزی این استان گفت: اتحادیه نانوایان استان در قالب کارگروهی این معضل را رسیدگی و پیگیری کند.
سید صدر الدین موسوی اظهار داشت: طبق گزارش های مردمی اعلام شده کیفیت و همچنین حجم و وزن نان در این روستا خراب است.
وی با بیان اینکه برخی نانوایی ها برخورد بدی با مردم دارند ، و در مقابل اعتراض عموم به کیفیت نان می گوید 'هر کاری دوست دارید انجام دهید'، افزود: بد بودن کیفیت نان در حاجی آباد فقط منحصر به یک واحد نانوایی نیست، بلکه نان تولیدی همه نانوایی های این منطقه این مشکل را دارند.
موسوی اضافه کرد: در حالی که وزن هرعدد نان سنگک باید 450 گرم باشد، با توجه به وزن کشی انجام شده وزن هر نان در این نانوایی حدود 380 کیلوگرم است.
وی همچنین افزود: اتحادیه مربوطه باید پیش از کشیده شدن دامنه نارضایتی ها به جو عمومی جامعه بررسی های لازم را پیرامون این موضوع انجام دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین افزود: برغم ارتقاء سطح خدمات دهی در بخش نانوایی های استان و رضایتمندی ایجاد شده، ولی نانوایی هایی که از سهمیه آرد برخوردار هستند، خدمات خوبی را به مردم ارایه نمی دهند.
وی همچنین تغییر فرهنگ در روش استفاده از نان و الگوهای مصرف، هم از جانب نانوایان و هم مصرف کنندگان را علت اصلی بالا رفتن سطح خدمات نانوایی ها در استان ذکر کرد، و افزود: هر چند این شرط لازم برای بهبود خدمات محسوب می شود، ولی کافی نیست، از این رو با توجه به اوضاع معیشتی مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه باید با هم گرایی و همم افزایی دستگاه های ذی مدخل از جمله صنعت، معدن و تجارت و همچنین جهاد کشاورزی در فرایند تولید و توزیع نان علاوه بر کمیت به کیفیت نیز توجه داشته باشیم.

**نایب رئیس اتحادیه نانوایان قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر هیچ گونه افزایش نرخی را در نانوایی های یارانه ای نداشتیم اظهار داشت: این مساله در کیفیت نان تاثیر بسزایی دارد.
ابوالفضل عالمی زاده همچنین با تاکید بر ضرورت تسهیل امور برای نانوایی ها از طریق چشم پوشی و اغماض از یک سری جرایمی که برای آنها تعیین می شود، افزود: به عنوان نمونه در شرایطی که همه نرخ نان سنگگ را می دانند، حوزه بازرسی و تعزیرات حکومتی استان تنها به دلیل نصب نکردن نرخ نامه و یا تنها 10 دقیقه دیر شروع کردن پخت نان، این واحدها را جریمه می کند.
وی افزود: طبق گزارش ارایه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حجم جرایم اعمال شده برای نانوایی ها به دلایل ذکر شده حدود هفت میلیارد ریال است، که این اقدام نوعی بی انصافی در حق نانوایی ها محسوب می شود.

** مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز در این جلسه با رد سخنان عالمی زاده گفت: بیشترین جرایم در نظر گرفته شده برای نانوایی های متخلف مربوط به فروش آرد خارج از حوزه قانونی و نظارت بوده و هیچ واحدی به دلایل مطروحه جریمه نشده است.

**احمد رضا سمیعی نصب معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در واکنش به سخنان نایب رئیس اتحادیه نانوایان استان که وظیفه جلوگیری از گسترش واحدهای آزاد پز را متوجه سازمان متبوعش می دانست، گفت: طبق ماده 27 قانون مربوطه رسیدگی به این مساله وظیفه اتحادیه صنفی و نیروی انتظامی است، از این رو رسیدگی به تخلف های نانوایی ها و اعمال جرایم برای آنها تنها وظیفه حوزه بازرسی و تعزیرات محسوب می شود.
جلسه شورای سیاستگذاری آرد و نان قم با هدف پیگیری مشکلات مربوط به فرایند تولید و توزیع این کالای اساسی و مورد نیاز جامعه به صورت ماهانه و با حضور دستگاه های مسئول در این زمینه برگزار می شود.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.