به گزارش ایرنا،‌ سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت روز 13 خرداد ماه جاری ابتدا ساعت 22 در مجتمع ناشران و پس از آن نیز در ساعت 22:30 در مسجد مقدس جمکران با حضور مسئولان ارشد استان قم گشایش می یابد.
وی افزود: پنجمین دوره نمایشگاه قرآن وعترت قم با حضور موسسه های قرآنی، ناشران علوم قرآنی و موسسه های هنری استان در این 2 مکان از تاریخ 13 تا 22 خرداد ماه جاری از ساعت 21:30 تا 2 بامداد پذیرای علاقه مندان است.
وی با بیان این که در هر کدام از این مکان ها حدود 40 غرفه با ارائه آخرین دستاوردهای موسسه های قرآنی دایر است، ‌گفت: ارائه کتاب ها و نرم افزارهای علوم قرآنی، ‌اجرای نشست های تخصصی قرآن،‌ اجرای مسابقه هایی ویژه کودکان و نوجوانان،‌ برپایی غرفه های تدبر و تفسیر قرآن، عفاف و حجاب و کودک و نوجوان و اجرای نمایش خیابانی از جمله برنامه های این نمایشگاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: برنامه شب شعر شاعران با موضوع قرآن کریم نیز هم زمان با این نمایشگاه در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.
وی اعلام کرد: برای نخستین بار در این نمایشگاه بن خرید کتاب برای خرید کتاب های علوم قرآنی با 40 درصد تخفیف به علاقه مندان ارائه می شود.
وی گفت: کوشش می کنیم در ماه مبارک رمضان، برنامه های قرآنی رونق بیشتری داشته باشد و مهم ترین آن برگزاری نمایشگاه مذکور است که امسال در سراسر کشور با شعار «اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن» برگزار می شود.
حسینی اعلام کرد: این نمایشگاه با مشارکت و همکاری مسجد مقدس جمکران، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، رادیو معارف، شهرداری قم،‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم،‌ مجتمع ناشران و شرکت تعاونی ناشران قم گشایش می یابد.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر این نمایشگاه، ‌محفل های انس با قرآن با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و کرسی های تلاوت قرآن در کنار سایر برنامه های قرآنی دستگاه های فرهنگی دیگر استان ترتیب می یابد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهر قم در بخش های پنج گانه استان با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد این بخش ها نمایشگاه های قرآن برگزار می شود.

** وجود 120 موسسه قرآنی در قم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم چنین گفت: در این استان 120 موسسه قرآنی وجود دارد که 73 موسسه فعال هستند و نیز تعداد قابل توجهی از آنان برنامه های فرااستانی در زمینه های گوناگون مانند ترجمه قرآن دارند.
وی هم چنین از برگزاری همایش ترجمه قرآن در 21 خرداد ماه جاری، ساعت 23 در طبقه سوم مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم خبر داد و تاکید کرد که در زمینه ترجمه قرآن به زبان های دیگر باید تلاش جدی صورت بگیرد.
حسینی اضافه کرد: بسیاری از فعالان این عرصه در استان قم حضور دارند و در این همایش ازآنها تجلیل و قدردانی می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود ‌گفت: بر اساس سیاست ها و ظرفیت های موجود در استان درصدد تقویت چینش و چارت سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هستیم و مقدمات آن انجام شده است و در آینده نزدیک تلاش می کنیم که بخش قرآن و عترت نیز در این اداره کل به صورت یک بخش مستقل فعالیت داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان قم اظهار کرد: توجه به برنامه ها و موسسه های قرآنی،‌ حوزه نشر و کتاب، تئاتر دینی،‌ شعر آیینی و هنرهای تجسمی از جمله پنج محور اصلی این اداره کل است که بر روی آن برنامه ریزی شده است.
حسینی اضافه کرد: در این مدت با اهالی قرآن،‌ فرهنگ، ‌هنر، ‌رسانه و چاپ جلسه هایی را برگزار کرده و از دیدگاه ها و نظرهای آنها بهره برده ایم تا برنامه ریزی ما بر اساس خرد جمعی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم چنین با اشاره به ظرفیت های حوزه نشر و کتاب در استان بیان کرد: در سال گذشته در کشور مجوز حدود 17 هزار عنوان کتاب صادر شد که از این تعداد حدود هشت هزار عنوان کتاب در قم مجوز گرفته اند.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.