به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ عبدالله دقاق روز چهارشنبه در تجمع اعتراض آمیز طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه در پی هتک حرمت شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه، در مدرسه علمیه امام مهدی(عج) قم، در سخنانی به زبان عربی افزود: جنایت های اخیر رژیم بحرین در اهانت به مقام مرجعیت شیعه از یک توطئه عربی – صهیونیستی پس از سفر هفته گذشته ترامپ به منطقه ناشی می شود.
وی گفت: این حرکت، حرکت جدیدی است که توسط استکبار جهانی و حامیان منطقه ای آن برای مبارزه با بیداری اسلامی در کشور بحرین طراحی شده است.
وی با اشاره به این که مردم بحرین آماده اند تا جان خود را در راه دفاع از شیخ عیسی قاسم و دین فدا کنند، ادامه داد: وجود رهبری مجاهد و ملتی مقاوم باعث می شود سرنوشت بحرین در دست مردم قرار گیرد و ما امیدواریم این نهضت مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد.
وی بیان کرد: ملتی که برای تعیین سرنوشت خود ساکت ننشیند و وارد میدان مبارزه با ظالمان شود مورد عنایت الهی قرار می گیرد؛ بنابراین پیروزی نهایی برای مردم بحرین خواهد بود.
شیخ دقاق گفت: یاران شیخ عیسی قاسم تا پای جان در مسیر حمایت از او ثابت قدم خواهند ماند و به تکلیف دینی و اسلامی خود برای حمایت از عقیده و آرمانشان عمل خواهند کرد.
وی با اشاره به مقام بالای شهیدانی که در راه حمایت از مرجعیت دینی جان خود را فدا کردند، افزود: در بحرین مادرانی وجود دارند که بیش از یک فرزند خود را برای دفاع از دین و مرجعیت در راه خدا داده اند و این عقیده شیعیان بحرین است که به تبعیت از حماسه کربلا، هیچ گاه تسلیم ظالمان نمی شوند.
وی ادامه داد: شیخ عیسی قاسم در زمان محاصره منزل خود به جوانانی که برای دفاع از ایشان آمده بودند گفت شما بروید، رژیم آل خلیفه به دنبال من است؛ اما این جوانان به پیروی از اصحاب سید الشهدا(ع)، شیخ عیسی قاسم را تنها نگذاشتند و تا پای جان از او حمایت کردند.
نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران گفت: هدف آل خلیفه از تبعید این فقیه عالی مقام شیعی، ترس از فراگیر شدن نهضت دینی در بحرین مانند آنچه در ایران، عراق، لبنان و سایر کشورهای اسلامی رخ داده است، می باشد؛ اما رژیم بحرین باید بداند نمی تواند مردم را از رسیدن به حق خود دور کند.
همچنین در این تجمع اعتراض آمیز پیام آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در محکومیت اقدام های رژیم بحرین بدین شرح قرائت شد؛ اقدام های حاکمان بحرین بر ضد مردم شریف و طبقات گوناگون آن به ویژه دانشمندان، علما و روحانیت، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است و از همه ابزارها و شیوه ها، با ظالمانه ترین شکل ممکن و بر خلاف همه موازین انسانی و اخلاقی و شرعی و بین المللی، برای سرکوب فریاد آزادیخواهانه و مسالمت جویانه، بهره برده است و مع الاسف دولت ستمگر و مرتجع آل سعود این حاکمیت سست را مورد حمایت قرار داده است.
پیام ادامه یافته است: سازمان های بین الملل در شعاع زر و زور و تزویر در برابر چنین پرونده سیاه و تاریک در خاموشی مطلق و سکوت مرگبار فروافتاده اند و مستکبران جهانی آشکار و نهان از آن حمایت می کنند، و اینک برگ منحوس و بی شرمانه این ستم ها دربر خورد با فقیه مجاهد و عالم فرزانه حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم (دامت برکاته) و تعرض به احکام و مقدسات شریعت، در دستور قرار گرفته است.
در این پیام آمده است: لازم است حاکمان کم خرد و پر ستم بحرین بدانند ملت ایران و حوزه های علمیه و مراجع عظام و روحانیت اسلام در کنار ملت شریف بحرین و علمای سرافراز آن به ویژه این چهره ممتاز علمی و دینی قرار دارند و این حرکت اخیر در تعرض به ایشان و سایر علما و تعرض به احکام اسلامی را محکوم می کنند و هشدار می دهند که سریعا باید این سیاست ها تغییر یابد و گرنه دست انتقام الهی در کیمن است.
در پایان این مراسم نیز قطعنامه ای توسط طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه در پی محکومیت اهانت رژیم بحرین به شیخ عیسی قاسم بدین شرح قرائت شد؛ براساس اخبار رسیده از بحرین، رژیم مستبد بحرین به پشتوانه حامیان منطقه ای و جهانی اش به منزل فقیه عالی قدر «آیت الله شیخ عیسی قاسم»، یورش برد و ده ها نفر از معترضان بی دفاع و مسالمت جو را به خاک و خون کشید و با دست یازیدن به جنایتی تازه، بیش از گذشته وضعیت را پیچیده کرد.
بیانیه ادامه یافته است: رژیم آل خلیفه از یک سال پیش که در اقدامی خلاف موازین بین المللی، تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم و بیش از 470 تن از شخصیت های علمی، اجتماعی، سیاسی و علمی را سلب کرد، بارها تصمیم گرفت که ایشان را محاکمه و دستگیر کند، ولی حضور شبانه روزی مردم به آنها جرات این کار را نمی داد.
در این بیانیه آمده است: با این حال، پس از سفر رئیس جمهور منفور ایالات متحده امریکا به عربستان و برگزاری نشست های نمایشی به اصطلاح مبارزه با تروریسم، جسارت یافت که دست به چنین کار نابخردانه ای بزند و پرونده سیاه خویش را سیاه تر کند.
بیانیه ادامه یافته است: متاسفانه، سکوت مجامع بین المللی در برابر مظالم 6ساله رژیم آل خلیفه، کار را به جایی رسانده است که حاکمان زر و زور بحرین روز به روز حرمت ها را بیش از پیش زیر پا بگذارند و اکنون، به منزل این عالم فقیه متخلق تعرض نموده اند.
در این بیانیه آمده است: حاکمان دژخیم بحرین بدانند که آیت الله شیخ عیسی قاسم، قلب تپنده بحرین است و مردم آزاده بحرین در راه آزادی کشورشان و همگام با بزرگ مردی همچون شیخ عیسی قاسم، جان فشانی خواهند کرد و هر گونه هتک حرمت و بی احترامی به ایشان، پی آمدهای ناگواری خواهد داشت.
بیانیه ادامه یافته است: جامعه المصطفی ضمن محکومیت شدید این اقدام نیروهای امنیتی بحرین، اعلام می دارد که مسئولیت هر گونه اتفاقی که در بحرین و به دست حاکمان این کشور رقم بخورد، برعهده سردمداران امریکا و آل سعود است و تاکید می ورزد که سازمان های بین المللی و اسلامی، موظف اند برای پایان یافتن ستمگری رژیم منحوس آل خلیفه، اقدامی مئثر از خود نشان دهند تا ملت مظلوم بحرین هر چه زودتر از قید ظلم و ستم رهایی یابد.
در جریان برگزاری این تجمع اعتراض آمیز، شرکت کنندگان ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل خلیفه، جنایت های رژیم بحرین علیه مردم این کشور و شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند.
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه سه شنبه گذشته با حمله به طرفداران شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز پنج تن را شهید و بیش از 200 تن دیگر را زخمی کردند و 286 تن دیگر نیز از سوی ماموران رژیم آل خلیفه دستگیر شدند.
7405 / 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.