حسین شریعت پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر در ماه مبار ک رمضان برنامه ریزی شده است تا با همکاری و ارائه آمار از سوی زندان ها بتوانیم زندانیانی که دارای بدهی کمتر از 50 میلیون ریالی هستند را آزاد کنیم.
وی با بیان این که این انجمن اقدام هایی برای آزادی زندانیان انجام می دهد گفت: آزادی کلی زندانیان با توجه با قانون به ستاد دیه سپرده شده است ولی این انجمن نیز منعی برای آزادی زندانیان ندارد.
رییس انجمن حمایت زندانیان قم ادامه داد: در این نوع آزادی با شاکی پرونده صحبت می کنیم تا با جلب رضایت شاکی و بخشش بخشی از طلب، زندانی آزاد شود.
وی با اشاره به این که همزمان با ماه مبارک رمضان سبدهای کالا از سوی خیران به 900 خانواده زندانی اهدا می شود گفت: این بسته شامل مواد غذایی به ارزش ریالی بین 2 الی 2 و نیم میلیون ریال در حال آماده سازی برای اهدا به خانواده های زندانیان است.
وی افزود: اهدای این سبدهای کالا تا 18 خردادماه انجام می شود ضمن این که خانواده هایی که نیاز به پول نقدی داشته باشند توسط تصمیم هیات مدیره مبلغ مورد نیاز را دریافت می کنند.
شریعت پناهی با بیان این که در حال حاضر 900 خانواده زندانی در این انجمن تحت پوشش قرار دارند، گفت: آمار این خانواده ها متغییر است و بر اساس دستورعمل این انجمن، حمایت از خانواده زندانی تا سه ماه بعد از آزادی زندانی نیز امکان پذیر است.
وی ادامه داد: در کنار خدمات مادی برنامه های معنوی و آموزش های مهارت های زندگانی به خانواده های آنان ارائه می شود تا بتواند آموزش ها را دریافت کرده و توانمند شوند.
رییس انجمن حمایت زندانیان قم با اشاره به این که 670 تن از خانواده های زندانی آموزش مهارت های زندگی را گذراندند گفت: در پایان این دوره آموزشی برای هر دانش آموزی که شرکت کرده بود کارت هدیه ای در نظر گرفته شد، ضمن این که هزینه رفت و آمد به کلاس های آموزشی نیز از سوی این انجمن تامین شد.
وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان یک تشکل مردمی است و مردم می توانند با کمک های نقدی خود در آزادی زندانیان و حمایت از خانواده های آنان سهیم باشند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.