به گزارش ایرنا، مجید آوری فر عصر سه شنبه درجلسه کمیسیون اقتصادی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم افزود: نرخ تورم در استان قم همراه با روند نزولی تورم در کشور کاهش یافته است، اما در چهار سال گذشته بالاتر از نرخ متوسط کشوری بوده و علت اصلی آن تورم بیشتر در بخش خدمات و مسکن است، البته شاید با گران شدن قم روند مهاجرت به استان نیز کاهش یابد.
وی با بیان اینکه مشارکت اقتصادی در استان قم همواره کمتر از نرخ متوسط کشوری است، اظهار داشت: در عرصه اقتصاد استان قم سهم بخش خدمات بیش از 50 درصد بوده و کمی کمتر متعلق به بخش صنعت است و مقدار اندکی در بخش کشاورزی است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به حدود 29 درصد رشد منابع و 15 درصد رشد مصارف در بانک های تجاری، از عدم همراهی بانک های تجاری در برنامه های اقتصادی استان انتقاد کرد و گفت: بانک های تجاری با وجود عملکرد مناسب در جذب منابع و سپرده گیری از مردم، در ارائه تسهیلات موفق نبوده اند، اما بانک های تخصصی در این جهت عملکرد بسیار بهتری داشته اند.
وی با اشاره به سهم کم استان قم در بخش صادرات کشور، بر ضرورت توجه واحدهای صنعتی به ارتقاء صادرات و توسعه بازارهای هدف تأکید کرد و گفت: در چهار سال گذشته صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری در استان قم روند افزایشی داشته و میزان واگذاری زمین در شهرک ها و ناحیه های صنعتی استان نیز روند صعودی داشته است.
آوری فر رشد انفجاری واحدهای صنفی گوناگون را با توجه به شرایط جمعیتی و اقتصادی استان، نامناسب عنوان کرد و افزود: تأسیسات گردشگری در استان قم نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اما با توجه به چشم انداز اقتصادی استان در حوزه گردشگری، این رشد باید هرچه بیشتر توسعه یافته و از ظرفیت ها و توانمندی های استان در این حوزه بیشتر استفاده شود.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.