حجت ‌الاسلام علی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که طرح ضیافت الهی یکی از طرح های کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه است افزود: این طرح در تمام بقاع شاخص کل کشور به صورت همزمان با یک الگو در ماه مبارک رمضان در حال اجراست.
وی افزود: طرح ضیافت الهی با ویژه برنامه های فرهنگی، قرآنی و خدماتی پذیرای زائران و محبان اهل بیت(ع) در شهر مقدس قم است.
وی با بیان این که از 25 تن از مبلغان برای اجرای این طرح استفاده می شود گفت: این تعداد روحانی و مبلغ به بقاع متبرکه و مناطق محروم اعزام می شوند تا برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند، در حالی که سال گذشته 17 تن از مبلغان در این طرح شرکت کردند.
عزیزی ادامه داد: در طرح ضیافت الهی خیمه های معرفت باغرفه های مختلف شامل قرآن بخوانید جایزه بگیرید، جُنگ کودکانه، ایستگاه احکام، ایستگاه سخنرانی چندرسانه ای، همه واقف باشیم، مشاوره های تخصصی، عفاف و حجاب، آموزش فضای مجازی و ایستگاه جوایز برپا می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به غرفه جُنگ کودکانه گفت: در این غرفه که ویژه کودکان است آموزش های قرآنی و فرهنگی در قالب مسابقه و سرگرمی، اجرای نمایش عروسکی، خلاقیت و نقاشی و خلاقیت با کاغذ و سفال ارائه می شود.
وی به ویژه برنامه های ایستگاه احکام و سخنرانی چندرسانه ای اشاره کرد و گفت: در این ایستگاه ها تنها به پرسش و پاسخ احکام رساله ای پرداخته نمی شود بلکه از همه موضوعات فقهی، احکام تصویری استخراج شده است و در قالب مسابقه اجرایی می شود.
عزیزی با اشاره به این که پرمخاطب ترین غرفه ها، غرفه مشاوره های تخصصی است گفت: در این غرفه ها از متخصصان امر استفاده شده است که دارای تحصیلات عالی و روانشناختی هستند.
وی ادامه داد: در پایان ایستگاه جوایز است تا کودکان و خانواده ها که از غرفه های مختلف کارت امتیاز دریافت کرده اند بتوانند جایزه دریافت کنند و این امر باعث تشویق کودکان به مباحث قرآنی و فرهنگی می شود.
وی از برگزاری سایر برنامه های طرح ضیافت خبر داد و گفت: امسال در 24 امامزاده و بقاع متبرکه نمازجماعت برگزار می شود و سخنرانی هایی در ماه مبارک رمضان در این بقاع برگزار می شود.
وی بیان داشت: ویژه برنامه ای با عنوان «خدیجه(س) مادر امت» در 20 امامزاده به صورت عمومی انجام و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) پیشوای دوم شیعیان با اجرای برنامه های مختلف برگزار می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به میزبانی از زائران با افطاری ساده گفت: در هشت امامزاده افطاری ساده به همراه جزخوانی قرآن ارائه می شود.
وی، ویژه برنامه های شب های قدر در 25 بقاع با اجرای برنامه های مختلف سوگواری و عزاداری شهادت امام اول شیعیان، برگزاری کلاس تفسیر در 15 بقاع با حضور اساتید قرآنی، ترتیل خوانی قرآن در 16 بقاع، محافل انس با قرآن در 12 بقاع و برپایی نماز عید فطر را از مهمترین برنامه های طرح ضیافت الهی برشمرد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.