به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی روز سه شنبه در جمع خبرنگان اظهار داشت: شرکت گسترده مردم در این دوره از انتخابات، پیروزی برای کسانی بود که دل در گرو نظام داده بودند و این حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای جهانیان و آزادگان پیام مهمی داشت.
وی ادامه داد: قهرمانان این پیروزی، یکایک مردم ایران هستند که با هر گرایش و سلیقه ای در این دوره از انتخابات با احساس مسئولیت شرکت کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار و دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.
مدنی در ادامه با بیان این که 14 هزار و 638 تن طلبه ایرانی و خارجی در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند گفت: جامعه الزهرا(س) از جهات مختلفی دارای اهمیت ویژه می باشد، این مجموعه بزرگترین حوزه علمیه بانوان جهان است که در کل جهان، حوزه ای با این ابعاد وجود ندارد.
وی افزود: جامعه الزهرا(س) در رشته های مختلف فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت، تبلیغ، اخلاق و سایر رشته ها به صورت حضوری و غیرحضوری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، طلاب را جذب می کند.
مدیرجامعه الزهرا(س) ادامه داد: در آزمون ورودی امسال هشت هزار تن در مقاطع مختلف شرکت کردند که از این تعداد یک سوم جذب می شوند.
وی از پذیرش بانوان غیرایرانی نیز خبر داد و گفت: علاقه مندان به تحصیل در علوم اسلامی و در رشته های فقه، تفسیر، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و تاریخ از طریق سامانه جامعه الزهرا(س) به آدرس www.jz.ac.ir می توانند اقدام به ثبت نام کنند.
به گفته وی، 23 تن از بانوان طلبه فارغ التحصیل این مجموعه در کشورهای خویش موفق به راه اندازی مرکز حوزوی و تالیف کتاب شده اند و 36 تن از طلبه های غیرایرانی به عنوان کارشناس در شبکه های عمومی در کشورهایشان مشغول به فعالیت هستند.
مدنی گفت: بسیاری از بانوانی که از جامعه الزهرا(س) فارغ التحصیل می شوند در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی وارد فعالیت می شوند که بانوان غیرایرانی نقش مهمی در تبلیغ دین و اندیشه اسلام در حوزه زنان در کشورهای مختلف دارند.
مدیرجامعه الزهرا(س) ابراز داشت: 350 مبلغ در ماه مبارک رمضان امسال به خارج از کشور اعزام می شوند.
وی با بیان این که مجموعه جامعه الزهرا(س) بیانگر نگاه اسلام به زن است گفت: این مجموعه نشان می دهد در دیدگاه اسلامی زن با حفظ حجاب و عفاف می تواند در صحنه های مختلف شرکت پیدا کند و رشد تعالی داشته باشد از این رو نباید به موضوع زنان به عنوان جنسیتی نگاه کرد.
وی افزود: این نهاد در بخش های کشوری و بین المللی فعالیت کرده است و طلبه هایی از 90 کشور در این مکان مشغول به تحصیل شده اند که این گستردگی در میان قومیت های مختلف باعث افتخار است.
وی به مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز با حضور مشاوران متخصص خدمات را در زمینه های مختلف زندگی، فردی و اجتماعی ارائه می کند همچنین مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی تا کنون موفق به پاسخگویی 14 هزار مورد شده است.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.