به گزارش ایرنا، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار داشت: ما به دنبال توسعه علوم قرآنی و مباحث تفسیری تا زمانی هستیم که بر تمامی علوم انسانی سایه افکنده باشد.
حجت الاسلام احمد احمدی قمی با بیان این که انسان ها با رجوع به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می توانند به اوج کمال انسانی دست پیدا کنند، گفت: در چند سال گذشته با توجه به خلاء و نیازی که درجامعه وجود داشته است، اساتید تفسیر قرآن کریم به شهرها و استان ها کشور اعزام شده اند.
وی بر ضرورت توسعه و گسترش علوم و تفسیر قرآن کریم در جامعه تاکید کرد و گفت: علاوه بر اعزام مفسران قرآن به سراسر کشور، عده ای از مفسران نیز به دیگر کشورها اعزام می شوند و به طور حتم مردم در داخل و خارج از کشور از اساتید قرآنی، انتظار تفاسیر عالمانه دارند.
وی در پایان با بیان این که مبلغان و مفسران حوزه های علمیه باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا مردم آنگونه که شایسته است از قرآن کریم و آموزه های دینی بهره مند شوند، تصریح کرد: حضور مفسران قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور دارای آثار و برکات بسیار ارزشمندی است.
همه ساله با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، مبلغان بسیاری از حوزه های علمیه به شهرها و روستاهای کشور سفر می کنند تا آموزه های دینی و الهی را هرچه بیشتر برای مردم تبیین کنند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.