به گزارش ایرنا، محمد جواد جهانگیرزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال به لطف خداوند محفل عظیم ترتیل خوانی قرآن از نخستین روز ماه مبارک رمضان به عنوان بزرگترین مجلس قرآن خوانی در جهان اسلام با اهتمام مراجع در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) همه روزه از ساعت 15 با تلاوت اساتید بین المللی قرآنی ترتیب می یابد.
وی بیان داشت: این مراسم به صورت زنده از شبکه سه سیما و استانی نور به نمایش در می آید.
معاون اجرایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه های مصوب ستاد آیین های فاطمی گفت: چهار جلسه از این ستاد به برنامه های ماه مبارک رمضان اختصاص یافت و مقرر شد برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی، قرآنی و مناسبتی اجرایی شود.
وی با بیان این که یک هزار و 450 تن از خادمان حرم مطهر هر روز در ایام ماه مبارک رمضان به زائران خدمت رسانی می کنند افزود: از این تعداد، یک هزار و 30 تن در بخش های انتظامات، کفشداری، امانتداری، سالمندان و مراسم توزیع افطاری فعال خواهند بود و 420 تن در بخش های فرهنگی برای پاسخگویی به سوال های شرعی، مشاوره، بیان احکام دینی و محافل قرآنی فعالیت خواهند کرد.
وی با اشاره به اجرای برنامه ترنم قرآنی گفت: این برنامه با هدف انس به قرآن ویژه نوجوانان از روز 29 شعبان در شبستان امام خمینی حرم مطهر از ساعت 18:30 تا 19:30 با تلاوت نیم جز قرآن، اجرای جُنگ قرآنی، بیان نکات اخلاقی، احکامی و تقدیر از نوجوانان نخبه در حوزه های مختلف برگزار می شود.
جهانگیرزاده ادامه داد: مائده نور از دیگر برنامه های قرآنی ترتیل خوانی ویژه بانوان است که تلاوت یک جز از کلام الله وحی با تفسیر قرآن از ساعت 11 تا 13 در شبستان نجمه خاتون ترتیب می یابد.
وی از مراسم افطاری و میزبانی روزه داران در حرم مطهر خبر داد و گفت: روزانه 11 هزار تن میهمان سفره کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) خواهند بود که در طول ماه مبارک از 330 هزار تن پذیرایی می شود.
وی ادامه داد: پذیرایی از روزه داران و اجرای برنامه افطار برای خواهران در صحن امام زمان(عج) و برای برادران در شبستان نجمه خاتون(س) صورت می گیرد ضمن این که امسال روزانه بیش از سه هزار و 500 تن میهمان مهمانسرای این حرم مطهر هستند که تا پایان ماه مبارک رمضان به 105 هزار تن می رسد.
وی با اشاره به برنامه های ایستگاه های صلواتی گفت: عرضه افطاری در این ایستگاه ها واقع در صحن جوادالائمه(ع) انجام می شود همچنین فضاسازی شهری و حرم مطهر متناسب با برنامه های مذهبی و مناسبتی صورت گرفته است.
معاون اجرایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: ایستگاه های راهنمایی زائران در ساعت های پر رفت و آمد حضور زائران در بلوار بهار جنب درب 17، صحن جامع فاطمی و میدان آستانه برپا خواهد شد.
وی با تاکید بر این که برنامه ریزی کاملی برای مراسم شب های قدر در حرم مطهر پیش بینی شده است گفت: در تمام رواق ها،صحن ها و شبستان ها برنامه ها از ساعت 22 شروع می شود و تا 2:30 بامداد ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در شب 19 ماه مبارک رمضان برنامه ها با قرائت دعای توسل توسط هیات جانبازان، دعای ابوحمزه توسط حجت الاسلام حائری، جوشن کبیر توسط حاج حسن شالبافان و مراسم سخنرانی و احیا توسط حجت الاسلام میرباقری انجام می شود.
وی بیان داشت: برنامه شب 21 ماه مبارک رمضان، بیان احکام توسط حجت الاسلام وحید پور، دعای کمیل توسط آقای برزگر، دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده، سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام رفیعی و در شب 23 دعای ابوحمزه توسط حجت الاسلام ضیاعی، جوشن کبیر توسط سید علی حسینی نژاد، سخنرانی و احیا توسط تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) اجرایی می شود.
وی با بیان این که آماده دریافت هدایای مردم و خیران هستیم گفت: دفاتر هدایا و نذورات واقع در حرم مطهر آماده دریافت مشارکت های مردمی در برپایی سفره های ساده است، همچنین علاقه مندان با مراجعه به سایت آستان مقدس می توانند شماره حساب ها را دریافت کنند و از طریق سامانه # 251*741*می توانند کمک های خویش را اهدا کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.